Info z rynkuIntermodalnyKolejowyTransport

700-metrowe pociągi obsłużą nowe połączenie kolejowe Niemcy-Szwecja

Austriacka spółka TX Logistik uruchomiła nowe połączenie kolejowe Niemcy-Szwecja. Pociągi o długości 700 metrów, przewożących w sumie 42 jednostki załadunkowe, będą jeździć na trasie między Duisburg w Niemczech, a Katerineholm w Szwecji. Dwa cotygodniowe kursy będą obsługiwane dla spółki Samskip Multimodal.

Nowe połączenie kolejowe Niemcy-Szwecja: 700-metrowe pociągi dotrą aż do Katrineholm

Nowe intermodalne połączenie kolejowe pomiędzy Duisburgiem w Niemczech a Katerineholm w Szwecji zostało uruchomione na początku kwietnia przez TX Logistik. Austriacka spółka jest operatorem, natomiast holenderska Samskip Multimodal  jest odpowiedzialna za zarządzanie dostępną przepustowością slotów.

Czytaj również: Nowe połączenie z Chin do Europy ominie Rosję i… Polskę

Pierwszy pociąg wyruszył w trasę 6 kwietnia z Duisburg Rail Terminal (DRT) w Duisburgu, a TX Logistik przejął trakcję na stacji Krefeld Uerdingen. Następnie trasa przebiega przez Padborg i most Öresund w Danii, następnie pociągi jadą do Malmö w Szwecji. Punktem docelowym jest terminal GDL w Katrineholm. To ostatnie miejsce znajduje się w prowincji Södermanlands län, około 150 kilometrów na południowy zachód od Sztokholmu.

TX Logistik wyjaśniło, iż:

Pociągi mają około 700 metrów długości i mogą przewozić do 42 jednostek ładunkowych, w tym nadwozia wymienne, naczepy i kontenery. Są one głównie ładowane towarami przemysłowymi i konsumpcyjnymi.

Czytaj również: Niemcy: ceny hurtowe w marcu wzrosły w najszybszym tempie od 60 lat!

Obie spółki od wielu lat ze sobą współpracują. Jak zaznacza Bernd Weisweiler, dyrektor ds. rozwoju w TX Logistik.

Współpracujemy już z Samskip w sektorze morskim i przewozimy kontenery w ruchu morsko-wewnętrznym na trasie Rotterdam-Monachium.

Niemniej jednak do inwestycji by nie doszło, gdyby nie jeden szczególny fakt. Wszystko dlatego, że Most Öresund w Danii jest kluczowy dla całej trasy. Natomiast TX Logistik jest jedną z trzech firm logistyki kolejowej posiadających licencję na tranzyt po tej budowli. Połączenie odbywa się z częstotliwością dwóch kursów tygodniowo.

Polska i Ukraina utworzą wspólne przedsiębiorstwo logistyczne

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button