DrogowyTransport
Gorące newsy

Rekordowe braki kadrowe w branży transportowej. Niemcy chcą szkolić 17-latków

W związku z rozwojem branży transportowej, w Niemczech coraz bardziej uwidaczniają się problemy kadrowe. Praca jako kierowca w Niemczech jest nieatrakcyjna dla młodych, dlatego politycy SPD i CDU chcą dokonać zmian w prawie. 

Rekordowe braki kadrowe w branży transportowej

Dolnosaksońskie frakcje rządowe SPD i CDU chcą doprowadzić do zmiany przepisów. Według organizacji kandydaci na kierowców ciężarówek powinni mieć prawo do prowadzenia pojazdów w wieku 17 lat w towarzystwie osoby dorosłej. Kursy miałyby być realizowane w podwójnych obsadach, drugi kierowca musiałby mieć co najmniej kilkuletnie doświadczenie. Tym samym młode osoby mają dużo szybciej zyskiwać doświadczenie za kierownicą samochodów ciężarowych. Nad wnioskiem złożonym przez SPD i CDU parlament ma głosować w najbliższych dniach.

Zdaniem niemieckich mediów:

W związku z tym Dolna Saksonia powinna pracować na szczeblu federalnym i europejskim, aby zapewnić obniżenie granicy wieku dla stażystów z obecnych 18 lat.

Przyszli kierowcy muszą mieć również możliwość rozpoczęcia nauki jazdy na prawo jazdy C/CE w momencie uzyskiwania prawa jazdy na samochód (B). Do tej pory osoby mogły brać udział w kursie na kategorie C/CE wyłącznie po zdaniu kat. B. Po zmianach jeden kurs miałby obejmować wszystkie trzy kategorie.

Zobacz także: Kierowcy w USA są zmuszani do przekraczania limitu czasu pracy. Rekordowa liczba skarg

Praca jako kierowca w Niemczech – zawód nieatrakcyjny dla młodych?

Organizacje saksońskie motywują swoje działanie rekordowym niedoborem kierowców zawodowych. Szacuje się, że w nadchodzących latach niedobór będzie rósł ze względu na starzejącą się kadrę i niskie zainteresowanie pracą ze strony młodych.

Gdy nastolatkowie kończą edukację w wieku 16 lat, muszą czekać dwa lata, aby zapisać się na kurs prawa jazda. Następnie po zdobyciu uprawnień kat. B, mogą dopiero ubiegać się o prawo jazdy kat. C/CE. Politycy z Dolnej Saksonii chcą znacząco skrócić tę drogę.

Zobacz także: Kto zarabia w Polsce najwięcej? Stawkę deklasują wysocy urzędnicy państwowi i kierownicy

Obecnie brakuje ponad 45 tys. kierowców ciężarówek. Niemcy starają się zachęcić do pracy Polaków, m.in. przez akcje billboardowe umieszczane przy strategicznych polskich drogach. Biorąc pod uwagę jednoczesny wzrost liczby ciężarówek poruszających się po niemieckich drogach i dynamiczny rozwój branży logistycznej, Niemcy wkrótce mogą napotykać poważne problemy w branży transportowej.

Raport PITD: Zarobki kierowców zawodowych w Polsce. Na jaką pensję można liczyć w 2022 roku?

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button