DrogowyE-commerce

FedEx testuje model Ford E-Transit w sieci FedEx SameDay City

FedEx rozpoczął testy modeli Ford E-Transit w sieci FedEx SameDay City. Gigant logistyczny chce tym samym zwiększyć udział elektryków w obsłudze przesyłek dostarczanych tego samego dnia. 

FedEx testuje model Ford E-Transit

FedEx SameDay City będzie testował elektryczne samochody Ford E-Transit. Pojazdy będą testowane w dziewięciu punktach. Ich eksploatacja będzie oceniana na podstawie zmieniających się warunków pogodowych i drogowych. Korporacja zaplanowała testy m.in. w Kalifornii, Teksasie czy Michigan.

FedEx SameDay City to lokalna opcja wysyłkowa firmy, która pozwala na doręczanie pilnych przesyłek „od drzwi do drzwi” w ciągu kilku godzin z powiadomieniami w czasie rzeczywistym. Ford E-Transit ma zasięg ok. 200 km na jednym ładowaniu. Zainstalowano również ładowarki do pojazdów w centrach dystrybucyjnych.

Zobacz także: FedEx otwiera nowy obiekt w Gdańsku. To część planu inwestycyjnego w Europie Środkowo-Wschodniej

Korporacja chce do 2040 roku całkowicie wymienić flotę pojazdów na pojazdy o zerowej emisji spalin. W ramach transformacji oddział FedEx Office będzie jako pierwszy poddawał testom elektryczne Fordy. Korporacja wskazuje, że wiele zależy jednak od rozwoju infrastruktury ładowania, gdyż to ona jest kluczowa w przypadku planu pełnej dekarbonizacji. Każda furgonetka, która obsługuje przesyłki FedEx ma tzw. adres domowy, gdzie znajduje się dedykowana ładowarka.

Zobacz także: 6 nieoczywistych indeksów, które mogą pomóc w prognozowaniu recesji

FedEx chce zmniejszyć emisje

Dzięki zasięgowi szacowanemu na ok. 200 km FedEx zwraca uwagę, że jest to najlepszy wybór w przypadku rynku miejskiego. Oprócz Forda E-Transit, dostawy tego samego dnia na ostatniej mili obsługuje robot RoxoTM, FedEx SameDay Bot®. Z uwagi na rosnący wolumen przesyłek, Roxo może pomóc zmienić przyszłość żeglugi i logistyki, urzeczywistniając powszechne dostawy tego samego dnia na ostatnim odcinku, czyniąc je tańszymi i bezpieczniejszymi.

W komunikacie prasowym FedEx zwraca uwagę także na inne zastosowane metody, które mają ograniczyć emisje w ramach korporacji. Mowa głównie o papierze, 99,8% całego papieru zakupionego przez FedEx Office pochodzi z certyfikowanych przez firmy zewnętrzne programów zrównoważonego zarządzania lasami.

Gorsze od oczekiwań wyniki FedEx spowodowały spadek akcji

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button