Chińskie elektryczne ciągniki siodłowe z wymienną baterią mają podbić europejski rynek

Już niedługo na europejskim rynku transportowym swoją premierę będzie miał nowy chiński ciągnik siodłowy. Dzięki specjalnie zamontowanym akumulatorom w obudowach wymiana baterii ma zająć maksymalnie 5 minut. Elektryczne ciężarówki mają podbić rynek europejski.
Pierwsza chińska ciężarówka elektryczna z pełną europejską homologacją
Chiny interesują się europejskim sektorem transportowym. Na rynku już wkrótce mają pojawić się nowe ciężarówki posiadające europejskie nadwozie, które jest wynikiem współpracy SAIC z Iveco. Modele Real Shot wyposażono dodatkowo w system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, który ma poprawić bezpieczeństwo na drogach. Podczas gdy system wykryje, że ciężarówka zjeżdża na pobocze, zostaną uruchomione sygnały dźwiękowe oraz świetlne proszące kierowcę o skorygowanie kierunku jazdy.
SAIC Hongyan H6 to pierwsza elektryczna ciężarówka z Chin, która uzyskała europejską homologację całego pojazdu typu WVTA. Dzięki temu ciągnik siodłowy już wkrótce ma trafić do sprzedaży. Chińczycy ubiegali się o homologację wyłącznie w odniesieniu do pojazdów elektrycznych. W przypadku ciężarówki SAIC Hongyan H6 maksymalna moc silnika wynosi 489 KM, szacunkowo na jednym ładowaniu można przejechać 200 km. Wymiana baterii ma zajmować tylko 3-5 minut.
Zobacz także: Europa wyprzedza USA pod względem popularności elektryków
Elektryczne ciężarówki z Chin mają podbić europejski rynek transportowy
Pojazd elektryczny pod względem wizualnym praktycznie nie różni się od spalinowej wersji. Po otwarciu pokrywy ogólny układ jest bardzo podobny do silnika diesla. W elektrycznej wersji Jessie H6 zachowano wspólny zbiornik płynu chłodzącego, główny cylinder hamulca i system rozpraszania ciepła. W zderzaku umieszczono milimetrowe urządzenie radarowe. Gdy system wykryje, że pojazd z przodu zaczyna hamować, radar milimetrowy będzie również automatycznie przewidywać odległość do pojazdu z przodu i za pomocą sygnału dźwiękowego informować kierowcę o potrzebie zmniejszenia prędkości.
Certyfikacja WVTA prowadzona jest zgodnie z ramowym rozporządzeniem technicznym UE w sprawie certyfikacji pojazdów (UE) 2018/858. W środowisku uznana jest za jedną z najbardziej „cenionych” systemów certyfikacji na świecie. Przed wprowadzeniem na rynek przeprowadzano testy w laboratorium TÜV Rheinland. Badano m.in. normy emisji, poziom bezpieczeństwa oraz parametry techniczne.
Zobacz także: Chińska polityka zero-covid poważnie wpływa na gospodarkę. Szanghaj blokowany przez kolejny tydzień
Według strony chińskiej uzyskanie homologacji przez SAIC Hongyan H6 ma otworzyć drogę do rynkowej ekspansji pojazdom ciężarowym z Dalekiego Wschodu.
Znajdziesz nas w Google News