Wojna na Ukrainie całkowicie może zmienić rozkład sił geopolitycznych. Niemniej jednak Państwo Środka stoi w obliczu wielkiego wyzwania, jakim jest transport towarów na Stary Kontynent. Niemniej jednak udało się to zrobić w ramach inicjatywy Pasa i Szlaku. Nowe połączenie z Chin do Europy rozpoczyna się w Xi’an, stolicy północno-zachodniej chińskiej prowincji Shaanxi, a kończy w niemieckim Mannheim. Trasa całkowicie ominie Rosję, Ukrainę i… Polskę.
Nowe połączenie z Chin do Europy ominie Rosję i Polskę
Nie ma co ukrywać, że w związku z wojną na Ukrainie Nowy Jedwabny Szlak stoi przed ogromnym wyzwaniem. Niemniej jednak Państwo Środka przygotowało się nawet na taką ewentualność, dzięki inicjatywie Pasa i Szlaku. Szlak transportowy do Niemiec, wiedzie przez Kazachstan, Morze Kaspijskie i Morze Czarne. Wszystko dzięki kombinowanemu transportowi kolejowo-morskiemu.
Czytaj również: Chiny: spada konsumpcja, rośnie bezrobocie. Lockdowny negatywnie wpływają na gospodarkę
Pociąg X9041, załadowany 42 kontenerami, będzie przejeżdżał przez Kazachstan, Azerbejdżan, Rumunię, Węgry, Słowację i Czechy. Wszystko po to, aby w końcu dotrzeć do Mannheim w Niemczech, pokonując łączną odległość 11 300 km. Przedstawiciele chińskiej kolei wskazują, iż trasa obejmuje regiony, które w przeszłości rzadko były wykorzystywane przez pociągi towarowe na trasie Chiny-Europa.
A China-Europe freight train loaded with 42 containers of cargo Wednesday left Xi'an, NW China's Shaanxi Province, marking the launch of a new route crossing the Black Sea and the Caspian Sea. The train will arrive in Germany's Mannheim, the destination, after traveling 11,300km. pic.twitter.com/SDW6eOTRHB
— Modern China (@PDChinaBusiness) April 14, 2022
Niemniej jednak, jak przekonuje Yuan Xiaojun, dyrektor generalny Xi’an Free Trade Port Construction and Operation, inwestycja wspomoże lokalne rynki krajowe w rozwoju przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych.
Słowa te potwierdza Jia Min, menadżer w Xi’an Free Trade Port Construction and Operation:
Nowa usługa kolejowa zwiększyła wydajność transportu i pozwoliła przedsiębiorstwom zaoszczędzić koszty transportu. W obecnej sytuacji stanowi to dla naszej firmy nową szansę na ustabilizowanie eksportu.
Trzeba również zwrócić uwagę na fakt, iż trasa w zupełności omija Rosję, która do tej pory była rynkiem strategicznym dla Państwa Środka. I choć sam Pekin próbuje zachować tak zwaną „neutralność” w konflikcie pomiędzy Moskwą a Kijowem, to informacja o nowym połączeniu jest dużym ciosem dla rosyjskiej gospodarki. Niemniej jednak choć Chiny próbują pokazać bezstronność, to i tak sprzeciwiają się sankcjom na Federację Rosyjską oraz pokrętnie wspierają reżim na Kremlu.
Znajdziesz nas w Google NewsNowy Jedwabny Szlak zagrożony? Chiny blokują pociągi towarowe do Europy
5 Komentarze