E-commerce

Indie rozpoczynają pilotażową fazę otwartej sieci e-commerce

Otwarta sieć e-commerce ma na celu ograniczenie dominacji dwóch dużych międzynarodowych koncernów e-commerce, które kontrolują ponad połowę krajowego handlu elektronicznego, ograniczają dostęp do rynku, a także traktują w sposób uprzywilejowany niektórych sprzedawców i ograniczają marże dostawców.

Otwarta sieć e-commerce w Indiach

Indie uruchomiły pilotażową fazę otwartej sieci handlu cyfrowego (ONDC), protokołu typu UPI, w pięciu miastach w kraju. Otwarta sieć e-commerce zdemokratyzować szybko rozwijający się sektor e-commerce, pomóc małym detalistom i zmniejszyć dominację gigantów handlu internetowego.

Po UPI, kolejny zmieniający reguły gry pomysł na zdemokratyzowanie handlu – dziś pilotażowa premiera ONDC dla wybranych konsumentów, sprzedawców i dostawców logistycznych. Przygotuj się na świat wyboru, wygody i przejrzystości – powiedział minister handlu i przemysłu Piyush.

Inicjatywa ma również na celu ograniczenie dominacji dwóch dużych międzynarodowych graczy na rynku e-commerce, którzy kontrolują ponad połowę krajowego handlu elektronicznego, ograniczają dostęp do rynku, a także traktują w sposób preferencyjny niektórych sprzedawców i ograniczają marże dostawców.

Czytaj też: Po zaledwie pół roku na rynku, singapurski Shopee opuszcza Indie

Otwarta sieć e-commerce ma zrzeszać miliony sprzedawców

Podając szczegóły, dodatkowy sekretarz w Departamencie Promocji Przemysłu i Handlu Wewnętrznego (DPIIT) Anil Agrawal, powiedział, że otwarta sieć e-commerce ONDC jest zbiorem standardów do dobrowolnego przyjęcia przez sprzedawców, dostawców usług logistycznych lub bramek płatności. Obecnie aż 80 firm pracuje z ONDC i są one na różnych etapach integracji. Firmy te tworzą swoje aplikacje dla sprzedawców, kupujących, logistyków lub bramek płatniczych. W fazie pilotażowej celem jest włączenie 150 detalistów w pięciu miastach – Delhi NCR, Bengaluru, Bhopal, Shillong i Coimbatore.

W fazie pilotażowej chcemy dowiedzieć się, jak to działa w rzeczywistym środowisku, gdzie faktycznie dokonuje się płatności, realizuje dostawy, anuluje zamówienia i jak działa refundacja – powiedział Agrawal dodając, że „kiedy te doświadczenia będą już znane, stworzony zostanie playbook, który będzie zbiorem standardów”.

W fazie pilotażowej ONDC zaangażował eSamudaay, ERP Gofrugal, marketing cyfrowy Growth Falcon oraz automatyzację i dane Sellerapp do pracy ze sprzedawcami. Idąc dalej, celem ONDC jest wprowadzenie na pokład 30 milionów sprzedawców i jednego miliona kupców detalicznych online.

W następnym kroku chcemy dotrzeć do 100 miast w ciągu sześciu miesięcy. Skupimy się na aplikacjach w językach regionalnych zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, aby dotrzeć do drobnych kupców i konsumentów z obszarów wiejskich – dodał Agrawal.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Flipkart otwiera centrum realizacji zamówień e-commerce w Indiach

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button