E-commerce

Flipkart i Amazon chcą dołączyć do otwartej sieci e-commerce ONDC

Największe firmy z branży e-commerce, w tym Flipkart, Reliance Retail i Amazon, prowadzą rozmowy w sprawie przyłączenia się do ambitnej indyjskiej sieci Open Network for Digital Commerce (ONDC).

Flipkart, RIL, Amazon mogą dołączyć do ONDC

Logistyczne ramię Flipkart Ekart i wspierane przez Reliance Retail Dunzo już zintegrowały się z ONDC w zakresie usług logistycznych, podczas gdy PhonePe, który jest również własnością Flipkart i Walmart, dołącza do sieci i jest na zaawansowanym etapie integracji.

Więksi gracze z branży e-commerce poinformowali ONDC, że będą ją wspierać. Poza zdobywaniem nowych użytkowników, umożliwi to również platformom z dużymi pionami business-to-business na dotarcie do strony sprzedawcy w sieci w celu dostarczania towarów – powiedziało jedno ze źródeł zaznajomionych z tematem.

ONDC, który wciąż jest w fazie początkowej, jest przedstawiany jako rozwiązanie, aby przełamać w Indiach dominację dużych firm e-commerce, takich jak Flipkart czy Amazon. W związku z tym każdy ruch tych platform w kierunku przyłączenia się i integracji z otwartą siecią ma ogromne znaczenie.

Istniejące platformy pracują z zamkniętą grupą użytkowników. Otwarta sieć umożliwi wszystkim kupującym online być wykrywalnymi dla wszystkich sprzedawców. Dlatego też istniejące platformy również będą miały motywację do bycia częścią sieci – powiedział Thampy Koshy, dyrektor generalny (CEO) ONDC.

Rzecznik PhonePe potwierdził, że firma dołączy do sieci po stronie kupujących i sprzedających.

Podobnie jak UPI, chcemy bazować na otwartym ekosystemie, jednocześnie wykorzystując nasze relacje płatnicze z kupcami i konsumentami. To pomoże naszym partnerom handlowym rozwijać ich biznes. Jeśli chodzi o ramy czasowe, aktywnie współpracujemy z ONDC, aby uruchomić usługę tak szybko, jak to możliwe – przekazało  PhonePe w oświadczeniu.

Czytaj też: Indie rozpoczynają pilotażową fazę otwartej sieci e-commerce

ONDC będzie dostępne w całych Indiach

Thampy Koshy poinformował, że do sierpnia sieć ma zamiar rozszerzyć swoją obecność na około 100 miast, a także zostanie otwarta dla szerszej publiczności w pięciu miastach – Bengaluru, New Delhi, Coimbatore, Bhopal i Shillong – gdzie trwa pilotaż. Sieć znajduje się obecnie w fazie „beta testów”, w których bierze udział zaledwie pięciu sprzedawców i ograniczona liczba kupujących z pięciu miast.

Do pierwszego tygodnia czerwca chcemy udostępnić ją szerszej publiczności w tych pięciu miastach. Do sierpnia chcemy być w 75-100 miastach, a do końca roku powinniśmy być w całym kraju – dodał.

Sieć ma na celu włączenie małych sprzedawców i niektórzy oczekują, że będzie miała wpływ na e-commerce podobny do tego, jaki na płatności cyfrowe miał Unified Payments Interface (UPI). Jest to platforma „zdecentralizowana”, która nie wymaga, aby klienci i sprzedawcy znajdowali się na jednej platformie.

Przedstawiciele branży są zdania, że skuteczność ONDC będzie zależeć od jej realizacji. Sieć będzie łączyć kupujących ze sprzedającymi, a produkty będą wysyłane w zależności od ustaleń tych ostatnich. Weterani e-commerce zwracają uwagę, że nie jest to takie proste, jak się wydaje.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Flipkart otwiera centrum realizacji zamówień e-commerce w Indiach

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button