Niski poziom wody w Renie utrudnia żeglugę. Powtórka z rozrywki?
Niemiecka żegluga śródlądowa musiała w ostatnich latach zmagać się ze skutkami pandemii i niskiego stanu wód
Niski poziom wody w Renie, spowodowany niedawną suszą, uniemożliwia pełny załadunek statków towarowych, a handlowcy już poinformowali, że przewoźnicy dodają dodatkowe opłaty do standardowych stawek frachtowych.
Niski poziom wody w Renie spowodował wzrost cen frachtu
Niski poziom wody w Renie utrudnia żeglugę na większości długości rzeki na południe od Duisburga i Kolonii, w tym na wąskim odcinku w Kaub. Niektóre jednostki mogą przepływać przez Kaub załadowane tylko w około 50%, w zależności od typu statku.
#DE #CH #Rhine inland #waterway traffic: 96cm draft = 40% capacity utilisation. Low water level (currently 105cm) affects traffic volume, requires new #ship specs (less draft, more beam, same cubic) and affects fauna and flora https://t.co/d7yLVDsdGv
— Shipping Strategy (@KurtVermeulen) October 5, 2023
Jak informuje portal Marine Link, płytki poziom wody sprawił, że operatorzy statków nałożyli dopłaty do stawek frachtowych, aby zrekompensować brak pełnego załadunku statków, co zwiększa koszty właścicieli ładunku. Handlowcy twierdzą, że nie spodziewają się poprawy, ponieważ prognozy mówią o braku deszczu nadchodzących dniach.
Czytaj też: Tak źle jeszcze nie było! Poziom wody w Kanale Panamskim najniższy w historii
Ważny szlak transportowy
Jak informuje portal Marine Link, Ren jest ważnym szlakiem żeglugowym dla towarów takich jak zboże, minerały, rudy, węgiel i produkty naftowe, w tym olej opałowy. Niemieckie firmy zmagały się z ograniczeniami w dostawach i problemami produkcyjnymi w lecie 2022 roku po suszy i fali upałów, które spowodowały niezwykle niski poziom wody w Renie.
Low Water Hampers Rhine River Shipping in Germany https://t.co/c7xPt6UkRa
— Sal Mercogliano (WGOW Shipping) 🚢⚓🐪🚒🏴☠️ (@mercoglianos) October 6, 2023
Niemiecka żegluga śródlądowa musiała w ostatnich latach zmagać się ze skutkami pandemii i niskiego stanu wód. W roku 2018 odnotowano spadek o 11,1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Wolumen transportu w pierwszym roku naznaczonym pandemią był o 8,3 procent niższy niż w 2019 roku. Również w 2022 roku niski poziom wody w Renie i wielu innych rzekach wpłynął na transport towarów śródlądowymi drogami wodnymi. W miarę coraz częstszych okresów suszy, która zakłóca transport po Renie, branża znajduje nowe sposoby na przewożenie ładunków, w tym wykorzystanie barek przystosowanych do pływania po płytszej wodzie.
Czytaj też: Produkcja przemysłowa w Niemczech spada o 2%! W gospodarce panuje „kacowa atmosfera”
Ren jest ważnym szlakiem transportowym dla różnych surowców, w tym zbóż, minerałów, węgla, produktów naftowych i oleju opałowego. Wyzwania związane z niskimi poziomami wody mają znaczący wpływ na branżę logistyczną i mogą wpływać na łańcuchy dostaw wielu firm – skomentował Christian Roeloffs, współzałożyciel i dyrektor generalny Container xChange.
Znajdziesz nas w Google News