Wizualizacje pociągów Varsovia: Jak będzie wyglądało nowe metro warszawskie?

Metro Warszawskie na początku zeszłego roku poinformowało o nowej inwestycji, która miała na celu zmodernizowaniu transportu warszawskiego. Umowa jaką Urząd Miasta Warszawa podpisała z czeską Škodą Transportation 30 stycznia 2020 r, opiewała na sumę 1,308 mld zł netto. Obecnie możemy zobaczyć wnętrza pociągów Varsovia, a pierwsze składy trafią do stolicy Polski już pod koniec bieżącego roku.
Jak poinformował Urząd Miasta w Warszawie nowe pociągi Varsovia będą posiadały 230 miejsc siedzących, liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz nowoczesne ekrany informacyjne. Kontrakt ze Škoda Transportation dotyczy zamówienia 37 nowych, jednoprzestrzennych składów metra. Każdy skład będzie posiadał sześć wagonów, które dostosowano do najnowszych wymogów bezpieczeństwa.

W kontrakcie zamówiono 222 wagony, złożone z 74 kabin konduktorskich i 148 wagonów pośrednich. W pociągach zostanie umieszczone po 33 miejsca w wagonach czołowych oraz po 41 miejsc w wagonach pośrednich. Składy zostaną zbudowane z aluminiowych pudeł i będą miały 118,2 metrów długości. W pojazdach zostanie zainstalowany monitoring i 46 wyświetlaczy.
Warszawa zakupiła tramwaje, które nie mieszczą się na przystankach
Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski przekazał, że:
Produkcja nowych pociągów metra Skoda „Varsovia” weszła w kolejny etap – wyposażenie wnętrza. Będzie przestrzennie i funkcjonalne: ekrany informacyjne, 230 miejsc siedzących, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. A to wszystko jest możliwe dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej.
Produkcja nowych pociągów #metro Skoda „Varsovia” weszła w kolejny etap – wyposażenie wnetrza💪 Będzie przestrzennie i funkcjonalne: ekrany informacyjne, 230 miejsc siedzących, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. A to wszystko jest możliwe dzięki dofinansowaniu z #UE. pic.twitter.com/G0hdadiaOA
— Rafał Trzaskowski (@trzaskowski_) August 16, 2021
Metro Warszawskie pochwaliło się powierzchnia pociągów Varsovia
Powierzchnia dla pasażerów stojących wyniesie nawet 181,4 m kw., dzięki temu z pewnością będzie mogło się pomieścić nawet 1500 pasażerów. Postarano się przygotować na każdą ewentualność, ponieważ w przestrzeni zaplanowano również miejsca dla osób z wózkami dziecięcymi, rowerów oraz osób z bagażami.

Według umowy Škoda dostarczy 20 pierwszy pojazdów w ciągu 20 miesięcy od podpisania kontraktu. Jak przekonuje portal Transport Publiczny, składy na początku będą wykorzystywane na trasach II linii metra. Natomiast później zastąpią wysłużone rosyjskie pociągi, które obecnie jeżdżą na pierwszej linii metra.

Ważnym aspektem jest to, że względów bezpieczeństwa każdy pojazd będzie posiadał 2 gaśnice w każdym wagonie oraz awaryjne otwieranie drzwi.
Kolej Dużych Prędkości Warszawa – Łódź powstanie do 2027 roku
Warszawski urząd miasta przekazał, że:
Produkcja pociągów Skoda „Varsovia” prowadzona jest w zakładach w Ostrawie i Pilznie. Kolejne etapy produkcji składów dla Warszawy podlegają kontroli jakościowej i odbiorom, prowadzonym przez pracowników metra. Podczas całego procesu realizacji zamówienia zaplanowano kilka tysięcy kontroli.
Tak mają się wewnątrz prezentować pociągi metra Škoda Varsovia dla warszawskiego metra. Niebawem ma rozpocząć się wyposażanie wnętrz. Trwają odbiory różnych elementów i podzespołów, do tej pory odebrano 9 pudeł pomalowanych pudeł wagonów. Więcej:https://t.co/Cj5ko2XHhI pic.twitter.com/jEWyfnQ0MV
— Witold Urbanowicz (@WitoldUrbanowic) August 16, 2021
Czy ktoś pamięta jeszcze wizualizację składów dla metra w których czas przed zamknięciem drzwi był wyświetlany w postaci pasków, po czym okazało się, że tej funkcjonalności nie będzie…