Polacy zrobią tam zakupy przez internet! Kaufland też otwiera swój marketplace w Polsce!
Kaufland posiada u nas 245 sklepów i jest popularną siecią supermarketów
Sklepy spożywcze coraz chętniej inwestują w branżę e-commerce. Nie inaczej jest w przypadku niemieckiego sklepu Kaufland, który postanowił uruchomić swój marketplace w Polsce i Austrii. Platformy handlowe niemieckiej sieci supermarketów mają ruszyć latem.
Kaufland otwiera marketplace w Polsce!
Kaufland uruchomił swoją platformę handlową już trzy lata temu, krótko po przejęciu przez Schwarz Gruppe, czyli właściciela Lidla. W Niemczech platforma przyciąga dziesiątki milionów odwiedzających miesięcznie, a asortyment obejmuje ponad 45 milionów produktów w ponad 6 400 kategoriach. W zeszłym roku platforma handlowa niemieckiej sieci została uruchomiona na Słowacji i w Czechach.
W Polsce jednak zakupy online w Kauflandzie były niedostępne. To się jednak zmieni, bowiem Kaufland postanowił uruchomić swój marketplace w Polsce i Austrii. Ta ekspansja na polskim rynku wydaje się być logicznym krokiem. Kaufland posiada u nas 245 sklepów i jest dość popularną siecią supermarketów.
W Austrii sieć nie ma jednak fizycznych sklepów, więc wchodzi na ten rynek z czystą kartą. Według badań firmy aż 40% Austriaków ma jednak znać markę Kaufland. Dodatkowo kraj ten ma niewielu lokalnych dostawców platform handlowych oferujących porównywalnie szeroki asortyment produktów co niemiecka sieć.
Czytaj też: Allegro na międzynarodowej scenie: Ekspansja przynosi efekty
Lidl zainwestuje miliony w reorganizację i dalszy rozwój
Podstawą dla internacjonalizacji e-commerce niemieckiej sieci jest Kaufland Global Marketplace. Platforma pozwala partnerom handlowym na sprzedaż na poziomie krajowym i międzynarodowym na różnych domenach po rejestracji. W tym roku platforma wprowadza również międzynarodową usługę Fulfillment by Kaufland, umożliwiającą szybszą dostawę zamówień klientom.
Czytaj też: Zarobki w Polsce? Szybko gonimy Japonię, ale od Niemiec dzielą nas lata świetlne
Lidl, siostrzana sieć Kauflanda, również mocno inwestuje w poprawę swojej działalności online. Schwarz Gruppe potwierdza dla Lebensmittel Zeitung, że zainwestuje 200 milionów euro w reorganizację i dalszy rozwój Lidl Digital. Firma uważa, że jest to konieczne dla poprawy rentowności. Choć Lidl odnotowuje wzrost sprzedaży e-commerce, jego straty potroiły się w ostatnim roku podatkowym.
Znajdziesz nas w Google NewsEkspansja Agata S.A. i EXPERT: Nowa era zakupów meblowych w Koszalinie