MAN automatyzuje zakład w Norymberdze. Roboty już działają
Wcześniej w ciągu rocznej fazy pilotażowej przetestowano funkcjonalność robotów
MAN automatyzuje swój zakład w Norymberdze. Wprowadzone w obiekcie roboty SOTO przenoszą małe nośniki z ładunkami z magazynu, a następnie transportują je autonomicznie do punktu docelowego. Jego możliwości obejmują również zbieranie pustych opakowań. Robot bezpiecznie pracuje w tym samym obszarze co ludzie.
MAN automatyzuje swój zakład
MAN automatyzuje swój zakład w Norymberdze i wprowadza flotę dwunastu robotów Magazino SOTO. Wcześniej w ciągu rocznej fazy pilotażowej przetestowano i zoptymalizowano funkcjonalność wspomnianych robotów.
Wprowadzenie SOTO w ostatnim rozwoju naszego zakładu w Norymberdze to kolejny krok w kierunku przyszłości logistyki. Dzięki SOTO proces zaopatrywania w małe nośniki ładunkowe jest teraz w pełni zautomatyzowany. Dlatego te roboty są również przykładem trwającej cyfryzacji i automatyzacji w logistyce naszego zakładu, przyczyniając się do naszej globalnej strategii. To imponujące, jak efektywnie i zgranie mogą pracować ludzie i roboty razem. Decyzja o wprowadzeniu robotów SOTO jest wynikiem wieloletniej współpracy z Magazino – wskazał Simon Becker, dyrektor projektów w MAN.
Czytaj też: Firma wzmacnia system magazynowania. Roboty wożą… warzywa
Jak informuje Logística Profesional, roboty SOTO samodzielnie pobierają małe nośniki z ładunkami ze zautomatyzowanego magazynu miniload, a każdy robot jednocześnie przenosi aż 18 nośników do linii montażowej. SOTO pracują w tym samym otoczeniu co ludzie i inne ruchome roboty.
Roboty SOTO umieszczają nośniki, ważące obecnie 12 kg, bezpośrednio na półkach. Następnie operator może wygodnie uzyskać dostęp do poszczególnych elementów do montażu z przeciwległej strony półki. Robot SOTO także samodzielnie zbiera puste opakowania i przenosi je do punktu centralnego zbierania – mówi Markus Ruder, Project Manager w Magazino.
Nowoczesne roboty wspomagają pracę zakładu
Zakład w Norymberdze używa standardowych formatów kontenerów zgodnych z normą Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Samochodowego (VDA). Elastyczny chwyt robota dostosowuje się automatycznie do rozmiaru odpowiadającego kontenera i, podobnie jak ludzie, porusza się na różnych wysokościach półek transferowych. Robot korzysta z kodów czytelnych dla maszyn na półkach i etykiet na kontenerach do ich identyfikacji. Otrzymuje bezpośrednio polecenia transportu od systemu zarządzania magazynem (SGA).
Czytaj też: Gigant z Tajwanu opóźnia budowę fabryki czipów w USA. Chce zachęt od państwa
Chociaż obecnie linie montażowe w przemyśle produkcyjnym są silnie zautomatyzowane, to nadal w większości magazynów zaopatrzenie odbywa się ręcznie. Jak informuje Logística Profesional, wcześniejsze rozwiązania, takie jak ciągniki lub automatycznie sterowane pojazdy (AGV), nie automatyzują całkowicie procesu, ponieważ wymagają pracy ludzkiej przy załadunku i rozładunku.