DrogowyTransport

Ciężarówki Nikola Tre trafią do Niemiec? Wszystko w rękach rządu

Dla Nikoli to pierwsze duże zamówienie z Niemiec na wariant Tre z ogniwami paliwowymi

Niemiecka firma GP Joule planuje pozyskać nowe ciężarówki Nikola Tre, zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Pierwsze pojazdy mogłyby trafić do GP Joule w 2024 roku, o ile niemiecki rząd zatwierdzi odpowiednie finansowanie.

GP Joule planuje kupić ciężarówki Nikola Tre

Zamówienie GP Joule na nowe ciężarówki Nikola Tre jest uzależnione od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o dofinansowanie przez rząd niemiecki w ramach dyrektywy KsNI. Pojazdy będą finansowane w ramach tak zwanego modelu biznesowego „GATE” (dla „Green & Advanced Transport Ecosystem„), modelu wynajmu all-inclusive dla elektrycznych ciężarówek od Iveco.

Pierwsze 30 pojazdów Nikola Tre FCEV zostanie dostarczonych do GP Joule w 2024 roku, o ile protokół ustaleń doprowadzi do złożenia wiążącego zamówienia. Pozostałe 70 pojazdów ma dołączyć do floty niemieckiej firmy w 2025 roku. GP Joule zamierza udostępnić 100 ciężarówek swoim klientom z branży transportowej i logistycznej, ale firma nie wymieniła jeszcze konkretnych klientów.

Energia odnawialna dla wszystkich to jest to, co nas napędza. Razem z Nikolą i Iveco oferujemy naszym klientom wszystkie komponenty do neutralnego dla klimatu transportu ciężkiego z jednego źródła: od produkcji i zakupu ekologicznego wodoru, przez stacje napełniania wodorem, po samochody ciężarowe z ogniwami paliwowymi i serwis spełniający ich potrzeby. To łatwe wejście w bezemisyjny transport towarowy – mówi André Steinau, dyrektor generalny GP Joule Hydrogen.

Czytaj też: Nikola chce dotacji na Tre. Mogą obniżyć cenę ciężarówki o 70%

Krok ku zerowej emisji

Dla Nikoli to pierwsze duże zamówienie z Niemiec na wariant Tre z ogniwami paliwowymi. Na ten moment kilka egzemplarzy wariantu BEV jest eksploatowanych w porcie w Hamburgu. Dotychczas większość listów intencyjnych lub zamówień składały firmy amerykańskie.

Zamówienie od GP Joule będzie przykładem tego, jak Nikola Tre FCEV może dalej wspierać klientów komercyjnych w Niemczech w ich przejściu na zeroemisyjność kilka lat wcześniej niż inni producenci OEM, co pomaga osiągnąć cel dekarbonizacji sektora transportowego – mówi prezes Nikoli, Michael Lohscheller.

W ubiegłym roku GP Joule podpisało również umowę ramową z Clean Logistics na dostawę 5 000 wodorowo-elektrycznych 40-tonowych ciężarówek. Jak ogłoszono na krótko przed świętami Bożego Narodzenia, Clean Logistics ma problemy finansowe, więc dostawa ciężarówek stoi pod znakiem zapytania.

Czytaj też: Nowa Zelandia chce opodatkować emisje zwierząt gospodarskich. Rolnicy wyszli na ulice

Nikola wycofuje pozew przeciwko Tesli. W tle liczne oszustwa finansowe

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button