DrogowyTransport

Elektryczne dostawczaki i ciężarówki podbiją polskie drogi?

Polskie firmy transportowe wybierają elektryczne dostawczaki i ciężarówki coraz chętniej

Pod koniec stycznia liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) sięgnęła 58 507. Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania wzrosła w ubiegłym miesiącu do 6 086. Polskie firmy transportowe wybierają elektryczne dostawczaki i ciężarówki coraz chętniej.

Elektryczne dostawczaki i ciężarówki coraz częściej na polskich drogach

Pod koniec stycznia w Polsce zarejestrowano łącznie 58 507 sztuk samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, które były całkowicie elektryczne (BEV). Flota osobowych BEV składała się z 52 556 pojazdów, przy rejestracji 1 116 nowych pojazdów tego typu. Liczba całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych na koniec stycznia wzrosła do 5951 sztuk. Elektryczne dostawczaki i ciężarówki zyskują na popularności, ponieważ stanowi to wzrost o 75% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Park osobowych pojazdów zasilanych wodorem (FCEV) liczył 201 sztuk, co oznacza wzrost o 73% rok do roku. Najpopularniejszymi nowymi modelami osobowych BEV w styczniu były Tesla Model Y (183 sprzedane sztuki), Mazda MX-30 (82 sztuki) oraz Dacia Spring (61 sztuk). W kategorii marek na podium znalazły się Tesla, Mercedes-Benz oraz Volvo. Udział pojazdów BEV w rynku nowych samochodów osobowych w styczniu tego roku wyniósł 2,6%.

Elektryczne dostawczaki i ciężarówki podbiją polskie drogi?
Polish EV Outlook

Czytaj też: Samochody elektryczne w Polsce coraz popularniejsze. Dane mówią wszystko

Rośnie liczba punktów ładowania

Na koniec stycznia w Polsce działało łącznie 6086 ogólnodostępnych punktów ładowania, co stanowi wzrost o 33% w porównaniu z rokiem poprzednim. Z tego 4456 to stacje typu AC, a 1630 typu DC. W styczniu uruchomiono 153 nowe punkty ładowania, a przeważającą liczbę w sieci infrastruktury ładowania w Polsce stanowiły ładowarki o mocy do 22 kW (65%), jednak liczba stacji szybkiego ładowania typu DC o mocy przekraczającej 50 kW dynamicznie wzrastała. Pod koniec stycznia kierowcy pojazdów elektrycznych mieli już dostęp do 655 takich stacji w Polsce.

Czytaj też: Największe miasta w Polsce. Gdzie mieszka najwięcej Polaków? [RANKING]

Jeśli chodzi o miasta z najlepiej rozwiniętą infrastrukturą dla pojazdów o zerowej emisji, pierwsze miejsce zajmuje Warszawa posiadająca 591 punktów ładowania. Na kolejnych miejscach uplasowały się Gdańsk (265), Szczecin (222), Poznań (199) i Kraków (196). Liczba punktów wzdłuż sieci TEN-T na koniec stycznia 2024 roku wynosiła 613, co oznaczało wzrost o 13% rok do roku.

Eko-flota DPD Polska się rozrasta. Już pół tysiąca elektryków

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button