Przychody kanadyjskiego giganta w górę. “To był fenomenalny rok”
Ponad 70% wszystkich płatności online w Shopify w 2023 roku pochodziło z urządzeń mobilnych

To już trzeci kwartał z rzędu, kiedy przychody Shopify znów mocno wzrosły. W ciągu czterech dni od Czarnego Piątku do Cyber Poniedziałku handlowcy korzystający z platformy wspólnie wygenerowali 9,3 miliarda dolarów obrotu. W tym okresie około 61 milionów konsumentów na całym świecie dokonało zakupów od marek używających Shopify jako swojej platformy handlu elektronicznego.
Przychody Shopify po raz kolejny wzrosły
W czwartym kwartale roku finansowego przychody Shopify wzrosły o 24% rok do roku, osiągając 2,1 miliarda dolarów. Po wyłączeniu działalności logistycznej Shopify, wskaźnik wzrostu przesuwa się na poziom 30%. Ponadto jest to trzeci z rzędu kwartał, w którym wzrost (po wyłączeniu logistyki) przekraczał 25%. W całym roku przychody Shopify wzrosły o 26% w porównaniu z rokiem 2022, osiągając 7,1 miliarda dolarów.
To był fenomenalny rok dla Shopify – powiedział prezes Harley Finkelstein, główny dyrektor finansowy, podczas rozmowy z inwestorami.
Czytaj też: Temu pod kontrolą rządu? Handlowcy apelują do polityków!
Jak informuje portal Digital Commerce 360, z kwoty 2,1 miliarda dolarów przychodów w czwartym kwartale, 1,1 miliarda dolarów stanowiło czysty zysk. Oznacza to wzrost zysku w czwartym kwartale o 33% rok do roku. Czysty zysk Shopify w 2023 roku wzrósł do 3,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 28% w porównaniu z 2,8 miliarda dolarów w 2022 roku.
Tymczasem wolumen towarów brutto (GMV) Shopify wzrósł o 23% w czwartym kwartale, osiągając 75,1 miliarda dolarów. To o 14,2 miliarda dolarów więcej niż GMV Shopify w czwartym kwartale 2022 roku. To również największy kwartalny wskaźnik wzrostu GMV od czasu pandemicznych wzrostów w 2021 roku. W całym roku wartość GMV Shopify wzrosła o 20% – czyli o 38,7 miliarda dolarów – w porównaniu z rokiem 2022, osiągając 235,9 miliarda dolarów w 2023 roku.
$SHOP Shopify Q4 FY23:
• GMV +23% to $75B.
• MRR +35% to $149M.
• GPV 60% of GMV (+4pp Y/Y).
• Revenue +24% Y/Y to $2.14B ($70M beat).
• Operating margin 13% (+24pp Y/Y).
• Non-GAAP EPS $0.34 ($0.04 beat).
• Q1 FY24 revenue growth: low-20s Y/Y. pic.twitter.com/ItCWc6ro0x— App Economy Insights (@EconomyApp) February 13, 2024
Aplikacja Shopify okazała się sukcesem
Ponad 70% wszystkich płatności online w Shopify w 2023 roku pochodziło z urządzeń mobilnych. W czwartym kwartale aplikacja Shopify niemal osiągnęła 100 milionów dolarów w GMV w ciągu jednego miesiąca.
Jak informuje portal Digital Commerce 360, globalnie, wolumen towarów brutto przekraczających granicę wyniósł około 14% ogólnej wartości GMV w czwartym kwartale. Europa, Bliski Wschód i Afryka stanowią 27% ogólnej bazy handlowców Shopify. Ponad 1,2 miliarda dolarów przychodów Shopify pochodzi ze sprzedaży w regionie.
Czytaj też: Wydatki na turystykę w Chinach przebiły poziom sprzed pandemii. Jest jednak jedno „ale”
Shopify odnotowało również wzrost w swoim kanale B2B. W ciągu czterech dni od Czarnego Piątku do Cyber Poniedziałku, handlowcy korzystający z platformy wspólnie wygenerowali 9,3 miliarda dolarów obrotu. To wzrost o 24% w skali roku. Około 61 milionów konsumentów na całym świecie dokonało zakupów od marek korzystających z Shopify jako swojej platformy handlu elektronicznego.
W kwietniu zewnętrzne badanie przeprowadzone przez duże konsultingowe przedsiębiorstwo potwierdziło, że całkowity wskaźnik konwersji Shopify przewyższa konkurencję nawet o 36% i średnio jest o 15% wyższy niż u innych – powiedział Finkelstein.
Shopify powered $236 billion in GMV in 2023, outpacing the broader US retail market. In Q4, we did $2.1 billion in revenue and free cash flow was $446 million.@Shopify’s velocity and determination is going to make our merchants unstoppable in 2024. pic.twitter.com/ywCHmexvFP
— Harley Finkelstein (@harleyf) February 13, 2024
Jak informuje portal Digital Commerce 360, platforma handlu elektronicznego wprowadziła w 2023 roku kilkanaście narzędzi opartych na sztucznej inteligencji do swojego pakietu produktów Shopify Magic. Shopify nawiązało również współpracę z Amazon, aby wydać aplikację „Kupuj z Prime” dla handlowców Shopify. Dzięki temu handlowcy Shopify mają dostęp do sieci logistycznej Amazona.
Znajdziesz nas w Google News