Amazon znowu zablokował pieniądze sprzedawców! Rząd ma dość
Amazon zablokował pieniądze sprzedawców, aby samemu nie musieć płacić za nich podatków
Amazon znowu zablokował pieniądze sprzedawców. Tym razem blokada dotknęła brytyjskie firmy. Brytyjski rząd zaapelował do Amazona o natychmiastowe odblokowanie środków. Kevin Hollinrake, minister przedsiębiorczości, wyraził głębokie zaniepokojenie po otrzymaniu fali skarg.
Amazon zablokował pieniądze brytyjskich sprzedawców
Wielu brytyjskich przedsiębiorców napotyka trudności z powodu blokady płatności nałożonej przez Amazona. Liz Barclay, komisarz ds. małych przedsiębiorstw, która postanowiła zgłębić tę sprawę, przyznała że otrzymała już kilkaset skarg od firm.
Otrzymaliśmy lawinę apeli o pomoc od zdesperowanych sprzedawców, którzy są wręcz zagrożeni upadkiem – zauważyła Barclay.
Czytaj też: Amazon z 10 mld zysku w IV kwartale i wprowadza rewolucję w e-commerce
Zgodnie z europejskimi przepisami Amazon zobowiązany jest zapewnić, że na jego stronach internetowych nie działa żaden nieuczciwy sprzedawca. Inni dostawcy na rynku również mają obowiązek zapobiegać nieuczciwej działalności sprzedawców, na przykład takim, którzy unikają płacenia podatku VAT.
Jak informuje portal Ecommerce News, Amazon zablokował pieniądze sprzedawców, aby samemu nie musieć płacić za nich podatków. Zgodnie z prawem bowiem, jeśli sprzedawca nie jest prawidłowo zarejestrowany, organy podatkowe żądają utraconego VAT od operatora platformy, czyli w tym przypadku Amazona. Odpowiedzialność platform handlowych za niezapłacony podatek VAT sprzedawców doprowadziła do usunięcia wielu firm z platform internetowych.
Brytyjski rząd reaguje na działania Amazon
Brytyjscy sprzedawcy nie rozumieją jednak dlaczego kwestionuje się ich legalność. Nie są pewni konkretnych powodów blokady i nie mają pojęcia, jak ją rozwiązać. Krytykują niewystarczającą komunikację lidera rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii. Handlowcy publikują swoje skargi na forum Sprzedawcy Centralnego Amazon UK, gdzie dodano już ponad 2100 wpisów i komentarzy na ten temat. Amazon udzielił krótkiej odpowiedzi w piątek, stwierdzając:
Sprzedawcy mogą otrzymać prośbę od Amazona o informacje w celu potwierdzenia, gdzie znajduje się ich firma. Wymóg ten wynika z brytyjskiego prawa o podatku VAT, i staramy się zminimalizować wszelkie niedogodności, jakie mogą one spowodować dla biznesu.
Czytaj też: Brytyjska gospodarka skurczyła się mocniej niż oczekiwano
Jak informuje portal Ecommerce News, sprzedawcy czekają na płatności sięgające nawet setek tysięcy euro. Część z nich obawia się upadku swoich firm. Ta nie lada afera skłoniła brytyjski rząd do działania. Minister przedsiębiorczości Kevin Hollinrake przekazał:
Pisaliśmy do Amazona, by odblokowali konta. Rozumiemy, dlaczego to robią – musimy zapewnić pobieranie VAT – ale nie powinno to tak wyglądać.
I have written to @Amazon expressing my concern that they have frozen the accounts of some of their small business sellers pending VAT compliance checks.
Until Amazon is in a position to efficiently process applications and engage with sellers, they must unfreeze all the… pic.twitter.com/EvPYtdVp2u
— Kevin Hollinrake MP (@kevinhollinrake) February 4, 2024
Przypomnijmy, że to nie pierwsza taka sytuacja. W zeszłym roku Amazon również zablokował konta swoich europejskich sprzedawców. Firma potwierdziła wtedy, że popełniono błędy.
Znajdziesz nas w Google News