Alaska Air Group przejmuje linie Hawaiian Airlines. Przejęcie znacząco zwiększy liczbę unikalnych destynacji Alaska Air do i z Hawajów, przewyższając propozycje konkurentów takich jak United, Delta, Southwest i American Airlines. Transakcja spowoduje także wzrost liczby samolotów we flocie do 365 maszyn.
Alaska Air przejmuje Hawaiian Airlines
Alaska Air Group, zarządzająca liniami Alaska Airlines i regionalnym przewoźnikiem Horizon Air, przejmuje linie Hawaiian Airlines. Informacje o przejęciu pojawiły się na stronie localcareglobalreach.com po przeciekach na Twitterze Rossa Feinsteina i Airliners.net. Według doniesień wartość transakcji wynosi 1,9 miliarda dolarów, a informacje Bloomberga wskazują, że umowa obejmuje spłatę około 900 milionów dolarów długu Hawaiian Airlines.
Czytaj też: Hawajski przewoźnik przygotowuje się do usługi cargo dla Amazon
Zgodnie z prezentacją dla inwestorów, włączenie Hawaiian Airlines do Grupy spowoduje niewielkie nałożenie się tras, ale jednocześnie trzykrotny wzrost unikalnych destynacji do i z Hawajów. Jak informuje portal Simple Flying, dzięki przejęciu Alaska Air przebije ofertę United i znacznie przewyższy Delta Air Lines, Southwest Airlines i American Airlines.
To połączenie to kolejny krok w naszej wspólnej podróży, by zapewnić lepsze doświadczenia podróży naszym gościom i poszerzyć opcje dla podróżnych na Zachodnim Wybrzeżu i Hawajach – skomentował Ben Minicucci, CEO Alaska Airlines.
Alaska Airlines and @HawaiianAir to combine, expanding benefits and choice for travelers throughout Hawai‘i, the West Coast and beyond. https://t.co/KA6limkU6J
— Alaska Airlines News (@AlaskaAirNews) December 3, 2023
Dzięki Alaska Air hawajski przewoźnik wróci na dobre tory?
Co więcej, dzięki transakcji Alaska Air powróci do obsługi samolotów Airbus, w postaci samolotów A330 i A321. Boeingi 787 Hawaiian również dołączą do floty Alaska Air Group, powiększając ją do 365 samolotów na trzech liniach lotniczych – Alaska Airlines, Horizon Air i Hawaiian Airlines. Zapewni to Alaska Air dodatkowe 2 miliony miejsc premium zarówno w klasie pierwszej, jak i w klasie biznes, z dodatkową przestrzenią na nogi.
Jak informuje portal Simple Flying, Honolulu stanie się centrum Grupy Alaska Air. W dokumencie informacyjnym opublikowanym na localcareglobalreach.com, kierownictwo zobowiązuje się „utrzymać i rozwijać miejsca pracy reprezentowane przez związki zawodowe na Hawajach, w tym utrzymanie baz pilotów, stewardes, obsługi technicznej w Honolulu oraz operacji na lotnisku i obsługi cargo na terenie całego stanu”.
Od 1929 roku Hawaiian Airlines stanowi integralną część życia na Hawajach, a razem z Alaska Airlines będziemy w stanie dostarczyć więcej korzyści naszym gościom, pracownikom i społeczności, które obsługujemy. Dołączając do Alaska Airlines, dołączamy do linii lotniczej, która od dawna obsługuje Hawaje, posiada komplementarną sieć i dzieli kulturę obsługi. Dzięki dodatkowemu zakresowi i zasobom, które ta transakcja przynosi, będziemy mogli przyspieszyć inwestycje, jednocześnie zachowując markę Hawaiian Airlines – skomentował Peter Ingram, prezes i dyrektor generalny Hawaiian Airlines.
Czytaj też: 60% Amerykanów żyje od wypłaty do wypłaty, a nieistotne wydatki rosną
Finalizacja transakcji potrwa prawdopodobnie 12-18 miesięcy, ale Alaska Air wierzy, że nie będzie miała ona długoterminowego wpływu na jej bilans. Grupa lotnicza przewiduje jednocyfrowe zyski w pierwszych dwóch latach połączenia. Transakcja została zatwierdzona przez obie rady nadzorcze, ale nadal musi przejść przez procesy zatwierdzenia regulacyjnego, zanim zacznie obowiązywać.
USA ogłasza ogromny plan logistyczny. To pomysł ludzi Bidena
2 Komentarze