USA ogłasza ogromny plan logistyczny. To pomysł ludzi Bidena
Skracanie czasu dostawy i unikanie zbędnych kosztów pomogą obniżyć cenę towarów
Administracja prezydenta USA Joe Bidena ogłosiła ogromny plan logistyczny, obejmujący kilka partnerskich działań międzyresortowych, a którego celem rozwiązanie problemów dotykających amerykański łańcuch dostaw.
USA przedstawiły plan logistyczny mający usprawnić łańcuchy dostaw
Administracja prezydenta USA zapowiedziała nowy plan logistyczny. Przedstawiciele Białego Domu stwierdzili, że strategia wykorzystywania zarówno narzędzi krajowych, jak i partnerstw międzynarodowych, może pomóc w zróżnicowaniu i wzmocnieniu amerykańskiego łańcucha dostaw. Powołując się na zakłócenia w łańcuchu, spowodowane przez COVID, przedstawiciel Białego Domu powiedział:
Wiemy, że nadmierne skupienie dostaw może być problemem.
Czytaj też: Marynarka USA odbiła tankowiec izraelskiego miliardera z rąk piratów
W obszarze leków, Departament Zdrowia i Opieki Społecznej (HHS) oraz Departament Handlu współpracują, aby ocenić dane dotyczące zagranicznej zależności i punktów powodujących niedobór kluczowych leków. HHS mianuje koordynatora do spraw odporności łańcucha dostaw i braków, co zostanie ogłoszone w późniejszym terminie.
Jak informuje portal FreightWaves, prezydent Biden wyda również decyzję w celu poszerzenia uprawnień HHS na mocy Ustawy o Produkcji Obronnej (DPA), umożliwiając inwestycje w krajową produkcję leków uznanych przez prezydenta za istotne dla obronności narodowej. Przedstawiciele Białego Domu twierdzą, że DPA zostanie wydana w tym tygodniu.
HHS zidentyfikowało 35 milionów dolarów na inwestycje, zaczynając od krajowej produkcji sterylnych materiałów i strzykawek. Departament Obrony wkrótce opublikuje nowy raport dotyczący odporności łańcucha dostaw, mający na celu ograniczenie dostawców z wysokim ryzykiem zakłócenia dostaw z zagranicy.
Today, we're announcing our new Freight Office to lead coordination efforts with companies and ports that will strengthen supply chains and ultimately bring down the cost of goods for Americans. https://t.co/Bx4GgUspBE
— Secretary Pete Buttigieg (@SecretaryPete) November 27, 2023
Krótszy czas dostawy ma obniżyć ceny towarów
Administracja Bidena ogłosiła również postępy w rozbudowie systemu cyfrowego udostępniania informacji Departamentu Transportu (DOT) w ramach programu Freight Logistics Optimization Works (FLOW).
Czytaj też: 60% Amerykanów żyje od wypłaty do wypłaty, a nieistotne wydatki rosną
FLOW został uruchomiony w marcu ubiegłego roku, w czasie, gdy porty Los Angeles i Long Beach były wręcz sparaliżowane. Zator kontenerów wywołał ogromny niepokój w łańcuchu dostaw, pogłębiając problemy z podażą i popytem oraz podnosząc ceny produktów, co tylko podkręciło inflację. Celem programu jest ograniczenie inflacji poprzez połączenie wszystkich elementów łańcucha dostaw, aby menedżerowie logistyki mogli zidentyfikować potencjalne wąskie gardła i śledzić swoje towary podczas każdego etapu transportu. Aby mieć dostęp do danych, firmy muszą uczestniczyć w partnerstwie.
Tune in as I deliver remarks on new actions to strengthen supply chains, lower costs for families, and help Americans get the goods they need. https://t.co/OhyYNqT6Ri
— President Biden (@POTUS) November 27, 2023
Jak informuje portal FreightWaves, skracanie czasu dostawy i unikanie zbędnych kosztów pomogą obniżyć cenę towarów. Rezerwa Federalna wielokrotnie stwierdziła, że koszty inflacyjne związane z logistyką to coś, nad czym nie ma kontroli.
Podczas gdy urzędnicy administracji określają inicjatywy Bidena jako takie, które wzmacniają łańcuch dostaw, nie można zapominać o gwałtownym spadku cen kontenerów i ograniczeniu konsumpcji. Połączenie tych dwóch czynników znacznie obniżyłoby presję inflacyjną.
Odkąd prezydent Biden objął urząd, zrobiliśmy ogromne postępy nie tylko w naprawie naszych łańcuchów dostaw z powodu zakłóceń w pandemii, ale także w ich umocnieniu i zwiększeniu odporności, by utrzymać inflację na niskim poziomie – powiedział Sekretarz Transportu Stanów Zjednoczonych Pete Buttigieg.
Czas transportu morskiego normalizuje się na większości tras