LotniczyTransport

Kolejny COMAC C919 dostarczony! Chińczycy zdominują branżę?

To już czwarty samolot C919, który trafia do głównego klienta w Chinach

Linie China Eastern odebrały swoją czwartą maszynę COMAC C919. Samolot pojawił się we flocie nieco ponad miesiąc po dostarczeniu trzeciego samolotu i nieco ponad rok od dostawy pierwszego modelu.

Kolejny COMAC C919 dostarczony dla China Eastern

COMAC, czyli Commercial Aircraft Corporation of China, rozpoczął rok od solidnego startu. Mniej niż miesiąc po dostarczeniu trzeciego modelu dla przewoźnika, producent samolotów dostarczył czwartą maszynę dla China Eastern Airlines, utrzymując stałe tempo dostaw. Samolot sprawdził się doskonale, flota C919 China Eastern przeprowadziła 655 lotów komercyjnych i przewiozła niemal 82 000 pasażerów.

Jak informuje portal Simple Flying, to już czwarty samolot C919, który trafia do głównego klienta w ciągu nieco ponad roku. Trzeci został dostarczony 9 grudnia, w pierwszą rocznicę pierwszej dostawy. Najnowszy samolot ma rejestrację B-919E, zgodnie z modelem rejestracji przewoźnika, który używa numeru 919, aby oznaczyć typ samolotu. Pierwszy samolot został zarejestrowany jako B-919A, a linia lotnicza pomija literę B, przechodząc od razu do B-919C i B-919D, odpowiednio dla drugiego i trzeciego dostarczonego samolotu.

Czytaj też: Chiny chcą konkurować z A321neo. Powstanie nowa wersja C919 

Według informacji China Daily, samolot wystartował 2 stycznia z lotniska w Szanghaju (PVD) o godzinie 09:44 w ramach oficjalnego lotu przewozowego. Po krótkim locie wylądował na lotnisku w Szanghaju Hongqiao (SHA) o godzinie 10:02. Linia lotnicza nie ogłosiła jeszcze, kiedy samolot rozpocznie regularne loty pasażerskie, ale raczej będzie to wkrótce. Trzeci samolot China Eastern wszedł do służby 13 grudnia, zaledwie cztery dni po dostawie.

Linie lotnicze chcą kupić kolejne 100 samolotów

To przedostatnia dostawa spośród pięciu zamówionych w 2021 roku samolotów C919 dla China Eastern. Przewoźnik ogłosił we wrześniu, że zakupi kolejne 100 samolotów w ramach umowy o wartości do 10 miliardów dolarów, co stanowi największe pojedyncze zamówienie w historii tego modelu samolotu.

Czytaj też: Chiński juan wyprzedził jena i jest już czwartą walutą świata

Jak informuje portal Simple Flying, obecna flota C919 przewoźnika operuje z bazy na lotnisku w Szanghaju Hongqiao (SHA). Według danych Flightradar24, wszystkie trzy samoloty obecnie obsługują tę samą trasę. Samoloty China Eastern pracują wyłącznie na trasie przewoźnika z Szanghaju do międzynarodowego lotniska Tianfu w Chengdu (TFU). Trasa ta jest obsługiwana cztery razy dziennie, a lot trwa około trzech godzin w jedną stronę i nieco krócej w ramach drogi powrotnej.

C919 niedawno po raz pierwszy pojawił się również poza Chinami Kontynentalnymi. COMAC dostarczył swojego C919 wraz z ARJ21 na lotnisko międzynarodowe w Hongkongu (HKG). Samolot odbył lot demonstracyjny, podczas którego okrążał miasto i przelatywał nad zatoką Victorii przed zgromadzonymi poniżej widzami.

Chiny planują produkować 150 samolotów COMAC C919 rocznie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button