Chiński producent pojazdów użytkowych BYD wchodzi do Europy. Pierwszy sygnał na ten temat pojawił się już w październiku ubiegłego roku, gdy artykuł Wall Street Journal poinformował, że marka zamierza rozwijać się w najbliższych latach w Europie i Japonii.
BYD wchodzi do Europy
Chiński BYD wchodzi do Europy i planuje zainwestować dwadzieścia miliardów dolarów do 2025 roku. Wejście na rynek europejski najprawdopodobniej odbywać się będzie przez Węgry, gdzie gigant branży transportu drogowego, Waberer’s International, przez piętnaście dni testował 19-tonowy pojazd BYD w ramach rzeczywistej działalności w Budapeszcie. Firma twierdzi, że elektryczny samochód dostawczy przejechał różne trasy z dziesiątkami podjazdów i zjazdów, pokonując średnio 150 kilometrów dziennie.
Jak informuje portal TrasportoEuropa, pojazd to dwuosiowy samochód dostawczy z zabudową i hydrauliczną rampą tylną. Ma długość 8,16 metra i oferuje ładowność 9,7 ton, co zostało docenione przez przewoźnika, podobnie jak jego zwrotność.
Czytaj też: Chiny czterokrotnie zwiększają eksport aut i stają się światowym liderem
Kolejnym sygnałem planów chińskiego giganta jest ogłoszenie przez BYD budowy drugiego zakładu produkcyjnego na Węgrzech, po otwarciu jednego dla autobusów w Komarom. Nowa fabryka powstanie w Szeged i na razie ma być przeznaczona dla samochodów osobowych i baterii, ale w przyszłości może rozwijać się w kierunku pojazdów użytkowych, jeśli ich import zyska popularność w Unii Europejskiej.
Gigant uniknie ceł
Budowa zakładów w Europie powinna umożliwić chińskiemu producentowi uniknięcie dodatkowych opłat celnych, jakie Komisja Europejska planuje nałożyć na importowane z Chin pojazdy elektryczne. Jak informuje portal TrasportoEuropa, to strategia, którą w przeszłości stosowała Japonia za pomocą tak zwanych”fabryk śrubokrętów”, które na miejscu montowały pojazdy z części dostarczanych przez japońskie fabryki.
Czytaj też: Chiński BYD wyprzedzi Teslę? Produkcja aut elektrycznych rośnie w zawrotnym tempie
Chiny to zdecydowanie największy producent i jednocześnie konsument samochodów elektrycznych na świecie. Udział aut elektrycznych wytworzonych przez chińskie przedsiębiorstwa na świecie wyniósł 60 proc. na koniec 2022 r. Szybko rozwijający się rynek aut NEV w Chinach wzmaga walkę konkurencyjną. Najbardziej znani producenci chińskich samochodów elektrycznych to BYD, Great Wall Motor czy SAIC, jednak lista ta stale się poszerza.
Znajdziesz nas w Google NewsChiny dominują w przemyśle stoczniowym. Korea sobie nie radzi
Jeden komentarz