Jak donosi China Daily, powołując się na dane z chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnej, Chiny nadal utrzymują swoją dominację w światowym przemyśle stoczniowym.
Chiny na prowadzeniu w przemyśle stoczniowym
Produkcja statków w Chinach wzrosła o 12,3 procent rok do roku, osiągając 38,09 miliona ton nośności w pierwszych 11 miesiącach tego roku, zdobywając ponad 50 procent światowego rynku. Nowe zamówienia poszły tym samym trendem, notując wzrost o 63,8 procent rok do roku, co pozwoliło zdobyć dominujący udział na poziomie 65,9 procent na skalę globalną.
Jak informuje portal Offshore Energy, Chiny dominują obecnie w przemyśle stoczniowym, a osoby z branży prognozują, że potęga chińskiego przemysłu stoczniowego utrzyma się w nowym roku, zwłaszcza w sektorze eksportowym, napędzana rosnącym zapotrzebowaniem na jednostki zasilane alternatywnymi paliwami.
Czytaj też: Chińczycy mierzą wysoko! Zbudują kontenerowiec z napędem jądrowym
Dla przykładu, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS), spółka zależna od China State Shipbuilding Corporation (CSSC), przekroczyła swoje roczne cele dostaw, dostarczając przez cały rok 23 statki handlowe i jednostki offshore.
China will retain its lead in the global shipbuilding market this year, and this trend is expected to continue into 2024, market watchers and shipbuilders said.
China's shipbuilding output climbed 12.3% YoY to 38.09 million deadweight tons (dwt) in the first 11 months of 2023. pic.twitter.com/GZF6WQ4eWF— Invest in China (@investing_china) December 27, 2023
Koreańczycy mają problemy z osiągnięciem rocznych celów
Z drugiej strony południowokoreańskie stocznie borykają się obecnie z trudnościami w osiąganiu rocznych celów. Samsung Heavy Industries (SHI) i Hanwha Ocean, dwie główne firmy na koreańskim rynku stoczniowym, nie są w stanie osiągnąć swoich celów w wysokości odpowiednio 9,5 miliarda dolarów i 6,98 miliarda dolarów. Według informacji przekazanych przez Business Korea, firmy osiągnęły 69 procent i 43 procent swoich celów, uzyskując odpowiednio 6,6 miliarda dolarów i 3 miliardy dolarów.
Czytaj też: Wojna handlowa z Chinami jest możliwa. UE szykuje się do starcia
Duet ma bowiem problem z zakończeniem negocjacji dotyczących drugiego projektu tankowca LNG przez QatarEnergy, co może skutkować brakiem zamówień przed końcem roku. Obecnie dwie firmy prowadzą rozmowy z katarskimi partnerami dotyczące budowy około 30 dodatkowych jednostek.
Jak informuje portal Offshore Energy, w pierwszej fazie programu łącznie zamówiono 60 statków w koreańskich i chińskich stoczniach. Ostatnie zamówienie zabezpieczone przez HD Hyundai podnosi całkowitą liczbę potwierdzonych tankowców LNG do dostarczenia dla QatarEnergy i jego filii do 77.
W międzyczasie HD Korea Shipbuilding wyłoniło się jako lider na rynku przewoźników ekologicznych paliw, zdobywając kontrakty na 23 spośród 38 statków do przewozu LPG i amoniaku zamówionych na całym świecie, co stanowi znaczący udział w rynku na poziomie 61 procent.
Z zamówieniami obejmującymi 155 jednostek firma już przekroczyła swój roczny cel zamówień w wysokości 15,74 miliarda dolarów, osiągając 138,7 procent wyznaczonego celu.
Znajdziesz nas w Google NewsCzas autonomiczną żeglugę! Chińczycy dołączają do ważnego sojuszu
2 Komentarze