MorskiTransport

Chiny dominują w przemyśle stoczniowym. Korea sobie nie radzi

Potęga chińskiego przemysłu stoczniowego utrzyma się w nowym roku

Jak donosi China Daily, powołując się na dane z chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnej, Chiny nadal utrzymują swoją dominację w światowym przemyśle stoczniowym.

Chiny na prowadzeniu w przemyśle stoczniowym

Produkcja statków w Chinach wzrosła o 12,3 procent rok do roku, osiągając 38,09 miliona ton nośności w pierwszych 11 miesiącach tego roku, zdobywając ponad 50 procent światowego rynku. Nowe zamówienia poszły tym samym trendem, notując wzrost o 63,8 procent rok do roku, co pozwoliło zdobyć dominujący udział na poziomie 65,9 procent na skalę globalną.

Jak informuje portal Offshore Energy, Chiny dominują obecnie w przemyśle stoczniowym, a osoby z branży prognozują, że potęga chińskiego przemysłu stoczniowego utrzyma się w nowym roku, zwłaszcza w sektorze eksportowym, napędzana rosnącym zapotrzebowaniem na jednostki zasilane alternatywnymi paliwami.

Czytaj też: Chińczycy mierzą wysoko! Zbudują kontenerowiec z napędem jądrowym

Dla przykładu, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS), spółka zależna od China State Shipbuilding Corporation (CSSC), przekroczyła swoje roczne cele dostaw, dostarczając przez cały rok 23 statki handlowe i jednostki offshore.

Koreańczycy mają problemy z osiągnięciem rocznych celów

Z drugiej strony południowokoreańskie stocznie borykają się obecnie z trudnościami w osiąganiu rocznych celów. Samsung Heavy Industries (SHI) i Hanwha Ocean, dwie główne firmy na koreańskim rynku stoczniowym, nie są w stanie osiągnąć swoich celów w wysokości odpowiednio 9,5 miliarda dolarów i 6,98 miliarda dolarów. Według informacji przekazanych przez Business Korea, firmy osiągnęły 69 procent i 43 procent swoich celów, uzyskując odpowiednio 6,6 miliarda dolarów i 3 miliardy dolarów.

Czytaj też: Wojna handlowa z Chinami jest możliwa. UE szykuje się do starcia

Duet ma bowiem problem z zakończeniem negocjacji dotyczących drugiego projektu tankowca LNG przez QatarEnergy, co może skutkować brakiem zamówień przed końcem roku. Obecnie dwie firmy prowadzą rozmowy z katarskimi partnerami dotyczące budowy około 30 dodatkowych jednostek.

Jak informuje portal Offshore Energy, w pierwszej fazie programu łącznie zamówiono 60 statków w koreańskich i chińskich stoczniach. Ostatnie zamówienie zabezpieczone przez HD Hyundai podnosi całkowitą liczbę potwierdzonych tankowców LNG do dostarczenia dla QatarEnergy i jego filii do 77.

W międzyczasie HD Korea Shipbuilding wyłoniło się jako lider na rynku przewoźników ekologicznych paliw, zdobywając kontrakty na 23 spośród 38 statków do przewozu LPG i amoniaku zamówionych na całym świecie, co stanowi znaczący udział w rynku na poziomie 61 procent.

Z zamówieniami obejmującymi 155 jednostek firma już przekroczyła swój roczny cel zamówień w wysokości 15,74 miliarda dolarów, osiągając 138,7 procent wyznaczonego celu.

Czas autonomiczną żeglugę! Chińczycy dołączają do ważnego sojuszu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button