Firma transportowa EMT Madrid złożyła zamówienie na 20 niskopodłogowych autobusów elektrycznych Urbino 9 LE oraz 30 autobusów elektrycznych Urbino 12. Bezemisyjne Solarisy znacząco przyczynią się do realizacji ambitnych celów Madrytu dotyczących posiadania w pełni bezemisyjnej floty autobusów miejskich.
Bezemisyjne Solarisy trafią do Madrytu
Przedsiębiorstwo transportowe z hiszpańskiej stolicy zdecydowało się zakupić 50 nowych zeroemisyjnych autobusów od firmy Solaris. Zamówienie na bezemisyjne Solarisy obejmuje dwa popularne elektryczne modele: niskopodłogowy Urbino 9 LE oraz klasyczny Urbino 12. Pojazdy wyposażone w baterie Solaris High Energy znacząco przyczynią się do elektryfikacji floty EMT Madrid. Dostawy zostaną zrealizowane do końca lipca 2024 roku.
Czytaj też: Nowe elektryki Solarisa już jeżdżą po niemieckich ulicach
Zgodnie ze zrównoważoną strategią rozwoju środowiskowego Rady Miejskiej Madrytu, znaną jako „Madryt 360”, EMT Madrid zamierza obsługiwać flotę składającą się wyłącznie z autobusów o niskiej i zerowej emisji. W grudniu 2022 roku firma ogłosiła wycofanie ostatniego pojazdu z tradycyjnym silnikiem spalinowym z eksploatacji. W rezultacie Madryt stał się pierwszą dużą europejską stolicą (pod względem liczby mieszkańców i liczby obsługiwanych autobusów), którą obsługuje wyłącznie flota autobusów miejskich o niskiej i zerowej emisji. Plan strategiczny EMT na rok 2025 również podkreśla korzystanie z czystych źródeł energii, w tym zastosowanie instalacji fotowoltaicznych i zielonego wodoru.
W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy wiele imponujących zamówień od klientów z całej Europy. Cieszę się, że Madryt dołączył do ich grona i swoimi deklaracjami popartymi konkretnymi działaniami stanowi świetny przykład dla operatorów transportowych i władz lokalnych w całej Europie. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów – powiedział Olivier Michard, członek zarządu Solaris ds. sprzedaży i marketingu.
Rozbudowa floty
Elektryczne autobusy niskopodłogowe Urbino 9 LE dopiero zadebiutują na ulicach Madrytu, podczas gdy 12-metrowy model Urbino 12 jest już dobrze znany hiszpańskiemu operatorowi. Autobusy będą zasilane przez centralny silnik, korzystający z energii pozyskiwanej z baterii Solaris High Energy. W obu modelach kabina kierowcy została zaprojektowana zgodnie z normami i wymaganiami EMT, zapewniając bezpieczne i ergonomiczne miejsce pracy z zintegrowanymi urządzeniami wspomagającymi kierowcę.
Wśród udogodnień warto wymienić nowoczesny system monitoringu, zastępujący tradycyjne lusterka. Jeśli zaś chodzi o pojemność pasażerską, wersja 9-metrowa pomieści 24 pasażerów na miejscach siedzących, podczas gdy wersja 12-metrowa będzie miała 28 miejsc siedzących.
Co więcej, dodatkowo zamówiona przez EMT Madrid usługa eSConnect zwiększy potencjał floty pojazdów zasilanych bateriami. Ten system poprawia zdolności diagnostyczne i serwisowe, znacznie ułatwiając precyzyjne planowanie tras dla poszczególnych linii.
Czytaj też: Solaris wygrał jeden z największych w Europie przetargów
EMT Madrid już dysponuje 250 autobusami Urbino 12 CNG i 60 autobusami Urbino 12 electric. Zakończenie najnowszej umowy na 50 autobusów zasilanych bateriami sprawi, że firma będzie posiadała łącznie 360 nowoczesnych autobusów Solaris o niskiej i zerowej emisji.
Znajdziesz nas w Google NewsKolejne elektryczne Solarisy trafią Warszawy. Zasilą potężną flotę
Jeden komentarz