DrogowyTransport

Nowe elektryki Solarisa już jeżdżą po niemieckich ulicach 

Elektryki są ładowane za pomocą klasycznych gniazd typu plug-in

Solaris oficjalnie dostarczył 7 elektrycznych autobusów do niemieckiego miasta Erlangen. To pierwsze zamówienie z Niemiec na najkrótszy model marki. Autobusy elektryczne Urbino 9 LE to niskopodłogowe pojazdy zaprojektowane do transportu miejskiego i podmiejskiego.

Autobusy elektryczne Urbino 9 LE wyjechały na ulice Niemiec

Solaris dostarczył 7 nowoczesnych, bezemisyjnych autobusów elektrycznych do niemieckiego miasta Erlangen. Przewoźnik, Erlanger Stadtwerke Stadtverkehr GmbH, wybrał najkrótszy model od Solaris, niskopodłogowe autobusy elektryczne Urbino 9 LE. Dzięki swoim specyfikacjom ten autobus może być również używany na trasach podmiejskich, co daje elastyczność operatorom w zarządzaniu liniami autobusowymi. Autobusy są zasilane 100% zieloną energią elektryczną i będą kursować na nowej trasie CityLinie 299 przez centrum Erlangen. Każdy z autobusów może pomieścić 50 pasażerów, w tym 21 na miejscach siedzących. Dodatkowo wyposażone są w 2 składane siedzenia. Napędzane silnikiem elektrycznym pojazdy czerpią energię z baterii o pojemności ponad 250 kWh, umieszczonych zarówno na dachu, jak i z tyłu autobusu.

Elektryki są ładowane za pomocą klasycznych gniazd typu plug-in. Technologia Solaris High Power z wysoką gęstością energii zapewnia wysoką sprawność autobusu na trasach, bez konieczności częstego ładowania.

Pierwsze w Niemczech autobusy elektryczne Urbino 9 LE już na ulicach 
Solaris

Czytaj też: Kolejne elektryczne Solarisy trafią Warszawy. Zasilą potężną flotę 

Nowoczesne autobusy elektryczne od Solarisa

Innowacje technologiczne sięgają poza napęd bezemisyjny. Autobusy są wyposażone w zaawansowane systemy, takie jak MirrorEye, zastępujący tradycyjne lusterka kamerami, poprawiając widoczność kierowcy i minimalizując ryzyko wypadków. Na pokładzie jest również system monitoringu, zwiększający bezpieczeństwo.

Dodatkowo na ścianach bocznych zamontowane są gniazda USB. Własny system eSConnect umożliwia zarządzanie flotą przez operatora transportu, pozwalając na kontrolę parametrów autobusu w czasie rzeczywistym i wpływ na jego wydajność.

Czytaj też: Dane z Niemiec rozczarowują! Gospodarka nie może wyjść ze stagnacji

Solaris utrzymuje swoją pozycję jako czołowy producent na europejskim rynku autobusów zasilanych bateriami i wodorem. Portfel zamówień firmy obecnie obejmuje aż 3700 autobusów o zerowej emisji, z czego 2460 obsługuje aktywne trasy dla klientów. Wśród nich przeważają modele zasilane bateriami. Elektryczne autobusy Solaris cieszą się popularnością w Niemczech, gdzie w 32 miastach już jeździ ponad 370 pojazdów bateryjnych.

Solaris dostarczy autobusy wodorowe! Urbino trafią do Wałbrzycha

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button