Solaris Bus & Coach oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie zawarły umowę dotyczącą dostawy dwunastu autobusów elektrycznych Urbino 18 electric. Nowe elektryczne Solarisy dołączą do już obsługiwanych od wielu lat 150 elektrycznych autobusów firmy, które pełnią funkcję środka transportu publicznego w stolicy.
Warszawski ZTM kupił kolejne elektryczne Solarisy
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie nabył 12 przegubowych autobusów Solaris z napędem elektrycznym. Choć nowe elektryczne Solarisy zostaną zakupione przez ZTM, ich eksploatacją zajmą się Miejskie Zakłady Autobusowe, odpowiedzialne za obsługę autobusowego transportu publicznego w Warszawie. Warto podkreślić, że pierwsze autobusy elektryczne Solaris pojawiły się w Warszawie już w 2015 roku. Do chwili obecnej firma dostarczyła Miejskim Zakładom Autobusowym łącznie 150 autobusów bateryjnych.
Czytaj też: Solaris dostarczy autobusy wodorowe! Urbino trafią do Wałbrzycha
Nowo zamówione pojazdy będą wyposażone w baterie typu Solaris High Power. Proces ładowania będzie realizowany za pomocą ładowarek typu plug-in w zajezdniach oraz za pośrednictwem pantografów. Wnętrze i wyposażenie autobusów zostaną dostosowane do obowiązującego standardu tego rodzaju pojazdów w Warszawie. Pasażerowie będą korzystać z nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej, będą mieli dostęp do klimatyzacji, a także będą mogli ładować swoje telefony przy użyciu gniazdek USB.
Potężna flota elektryków w stolicy
Nowe niskopodłogowce będą oferować 39 miejsc siedzących, z czego 13 zlokalizowanych na tzw. niskiej podłodze, co umożliwi łatwiejszy dostęp osobom z ograniczoną sprawnością, eliminując konieczność pokonywania dodatkowych stopni. Dodatkowo, wewnątrz autobusów przewidziano miejsce na 2 zatoczki dostosowane do przewozu wózków inwalidzkich oraz wózków dziecięcych. Przyciski w pojazdach zostaną oznaczone alfabetem Braille’a.
Nowo zakupione pojazdy będą dostarczane do Warszawy etapami w latach 2024-2025. Pierwsze modele trafią na ulice miasta jesienią przyszłego roku, obsługując trasy przebiegające przez centralne rejony Warszawy.
Czytaj też: ORLEN i Horus-Energia opracowały innowacyjny system Multifuel
To pierwsze zamówienie, które Solaris otrzymał od ZTM Warszawa, ale współpraca firmy z MZA sięga 1997 roku. Od tego czasu firma dostarczyła ponad 1300 autobusów do Warszawy, w tym 150 pojazdów elektrycznych, co stanowi jedną z największych flot bateryjnych w Europie.