Szwedzki gigant zrobotyzuje e-handel w Polsce. Celem szybsza dostawa
Ikea stawia na rozwój e-commerce w Polsce. W podwarszawskim magazynie operator FM Logistic wdrożył roboty, które mają optymalizować procesy logistyczne. Dzięki temu zamówienia do klientów mają trafiać dużo szybciej.
Ikea we współpracy z FM Logistic – optymalizacja procesów logistycznych
Operator FM Logistic wdraża roboty od Locus Robotics do obsługi kanału e-commerce dla Ikea. W podwarszawskich Wiskitkach zastosowane zostanie rozwiązanie, które ma ułatwiać ogólnokrajową dystrybucję. Jak przekazano, to największe wdrożenie z zakresu automatyzacji procesów logistycznych w FM Logistic w regionie Centralnej Europy i kolejny krok w rozwoju omnikanałowości szwedzkiego giganta meblowego w Polsce.
Zobacz także: Ikea testuje w USA dostawy autonomiczną ciężarówką
Ponadto zwiększenie efektywności sprawi, że klienci zyskają dodatkowe 2,5 h na złożenie zamówienia z opcją dostawy w dniu kolejnym. Gdy zamówienie zostanie złożone w weekend, paczka dotrze w poniedziałek, a nie, jak to było dotychczas, we wtorek.
Reakcja na dynamicznie rozwijający się rynek – rozwój e-commerce w Polsce
W magazynie FM Logistic wdrożono 46 robotów asystujących amerykańskiej firmy Locus Robotics. Dwukrotnie zwiększono ich udźwig, urządzenia umożliwiają przygotowanie do 4 zamówień w tym samym czasie. Ponadto asystują pracownikom, zwiększając wydajność.
Sebastian Kaczmarski, Kierownik ds. Centralnych Operacji Logistycznych, IKEA Distribution Services S.A. przekazał:
W IKEA sprawiamy, że świat wyposażenia domu staje się przystępny cenowo, zrównoważony i wygodniejszy dla wszystkich. Kupowanie i składanie mebli zawsze było naturalne dla klientów IKEA, ale teraz oczekują oni różnych opcji. Podejście omnikanałowe do sprzedaży zapewnia, że nasi klienci otrzymują wysokiej jakości artykuły wyposażenia domów – kiedykolwiek, jakkolwiek i gdziekolwiek chcą. Ta inwestycja to również kolejny rozdział w ponad 20-letniej współpracy IKEA z FM Logistic w Polsce.
Zobacz także: Praca zdalna kosztuje Manhattan 12,4 mld USD rocznie. Duże straty w skali miasta
Guilhem Vicaire, Central Europe Business Solutions Director, FM Logistic przyznał:
W FM Logistic wyznajemy zasadę automatyzowania procesów logistycznych tylko dla wymiernych efektów. W tym projekcie chcąc spełnić zarówno wysokie oczekiwania jakościowe naszego klienta – firmy IKEA jak i konsumentów końcowych, a także ułatwić pracę naszym zespołom magazynowym, zastosowanie automatyzacji na dużą skalę było najlepszym rozwiązaniem. (…) Obecnie ok. 50% zamówień pakowanych jest w pełni automatycznie. Druga połowa zamówień jest pakowana manualnie, gdzie ok. 8% produktów stanowią tzw. produkty wrażliwe, jak szkło, a 10% to produkty gabarytowe, które ze względu na rozmiary nie mogą być też kompletowane przez roboty. Szacujemy, że dzięki zastosowanym rozwiązaniom osiągnęliśmy wydajność na poziomie 225% przy kompletacji zamówień oraz na poziomie 175% przy pakowaniu. Jest to realne wsparcie realizacji i rozwoju strategii omnikanałowej naszego klienta.
Omnikanałowość ma być odpowiedzią na zmieniające się preferencje zakupowe klientów. Klienci Ikea coraz częściej wybierają zakupy z opcją dostawy do domu. Z tego powodu wyzwaniem jest maksymalne skrócenie czasu dostawy, co może przynieść wymierne korzyści. Duży potencjał e-commerce ujawniła zwłaszcza aplikacja mobilna Ikea, którą pobrało w ubiegłym roku finansowym 1,7 mln użytkowników. Ikea przyznaje, że Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Udział sprzedaży z tego kanału wyniósł w roku finansowym 2022 aż 29% (globalnie to 25%). Aby więc dostosować się do postępujących zmian, konieczne są inwestycje.
Znajdziesz nas w Google News