MorskiTransport

MSC łączy siły z Adani. Przejmuje udziały w indyjskim terminalu 

Druga wspólna inicjatywa rozwija się na bazie sukcesu wcześniejszego partnerstwa

Terminal Investment Ltd (TiL), spółka zajmująca się eksploatacją i inwestycjami w terminalach kontenerowych, będąca częścią szwajcarskiego przedsiębiorstwa MSC Mediterranean Shipping Company, nabyła 49% udziałów w indyjskim przedsiębiorstwie Adani Ennore Container Terminal Pvt Ltd (AICTPL).

MSC podjęła współpracę z indyjskimi terminalami Adani

Indyjski operator portowy i firma logistyczna Adani Ports and Special Economic Zone Ltd (APSEZ) ogłosiła, że zawiązała drugie strategiczne partnerstwo z TiL w zakresie operacji w terminalu Ennore. Jak informuje portal Offshore Energy, ta druga wspólna inicjatywa rozwija się na bazie sukcesu wcześniejszego partnerstwa z MSC z 2013 roku, które zaowocowało utworzeniem spółki Adani International Container Terminal Pvt Ltd (AICTPL), obsługującej terminal kontenerowy CT3 w Porcie Mundra – największym prywatnym porcie handlowym w Indiach.

Czytaj też: Chińczycy mierzą wysoko! Zbudują kontenerowiec z napędem jądrowym

APSEZ cieszy się silnym partnerstwem z TiL i MSC, opartym na wzajemnym zaufaniu i przejrzystości, co odzwierciedla się w naszym rosnącym sojuszu. Dzięki tej drugiej wspólnej inicjatywie pogłębiamy nasze strategiczne partnerstwo na jednym z najszybciej rozwijających się rynków terminali kontenerowych na południu. Naszym celem jest powtórzenie sukcesu terminala AICTPL w terminalu Ennore i obsługa potrzeb handlu na południowym rynku indyjskim – powiedział Karan Adani, CEO i Dyrektor Generalny APSEZ.

Udziały warte miliony dolarów

Jak ujawniono, TiL poprzez własną spółkę zależną Mundi Ltd, nabyła 49% udziałów w AECTPL od APSEZ za kwotę około 29,7 miliona dolarów. Transakcja podlega jeszcze zatwierdzeniu przez organy regulacyjne. Po jej zakończeniu APSEZ będzie posiadało 51% udziałów w AECTPL.

Bardzo się cieszymy z umocnienia współpracy z APSEZ, największym prywatnym operatorem portowym w Indiach. To partnerstwo umożliwi nam dalsze zwiększenie obecności TiL w jednej z najszybciej rozwijających się gospodarek świata i wzmocnienie oferty dla klientów na subkontynencie indyjskim – skomentował Ammar Kanaan, CEO Terminal Investment Ltd.

Czytaj też: Wojna handlowa z Chinami jest możliwa. UE szykuje się do starcia

Jak informuje portal Offshore Energy, położony na wschodnim wybrzeżu Indii, terminal AECTPL ma długość nabrzeża 400 metrów i roczną zdolność przeładunkową wynoszącą 0,8 miliona TEU. Terminal obsłużył 0,55 miliona TEU w roku finansowym 2023 i 0,45 miliona TEU w pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku finansowego. Okres koncesji terminalu trwa do 2044 roku, a jego roczna zdolność może zostać zwiększona do 1,4 miliona TEU.

Oto MSC Türkiye, najmniej paliwożerny kontenerowiec świata 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button