MorskiTransport

Oto MSC Türkiye, najmniej paliwożerny kontenerowiec świata 

Kontenerowiec o pojemności 24 000 TEU został zbudowany w Chinach

Mediterranean Shipping Company, największa firma żeglugowa na świecie, ochrzciła swój nowy statek MSC Türkiye, który nazwała jednym z największych i najbardziej paliwooszczędnych kontenerowców na świecie.

MSC Türkiye już we flocie

Ceremonia nadania nazwy odbyła się pod koniec października, dzień po Dniu Republiki, który upamiętnił 100. rocznicę powstania Republiki Tureckiej. Z tej okazji najnowszy statek o pojemności 24 000 TEU z klasy Calestino Maresca został ochrzczony w Asyaport, największym tureckim porcie kontenerowym.

Poprzez nasze inwestycje w morskie, lądowe, kolejowe, magazynowe i portowe udogodnienia dla Republiki Tureckiej, osiągnęliśmy wiele kamieni milowych w ciągu 28 lat naszej podróży. Dziś jesteśmy świadkami kolejnego. Życzymy MSC Türkiye, największemu na świecie statkowi kontenerowemu, sprzyjających wiatrów i spokojnych mórz, i nadal służymy i rozwijamy się, przyczyniając się do jaśniejszej przyszłości – skomentował Hasan Piroğlu, CEO MSC Türkiye.

Czytaj też: Kolejny gigant ochrzczony! Oto kontenerowiec MSC Nikola Mastro

Jak informuje portal Offshore Energy, statek o długości 400 metrów i szerokości 61 metrów wyróżnia się najniższym śladem węglowym na kontener i znaczącym zmniejszeniem emisji CO2 na jednostkę transportu. Kontenerowiec o pojemności 24 000 TEU został zbudowany w stoczni Jiangsu Yangzi Xinfu w Chinach. Został dostarczony do MSC w sierpniu tego roku.

Statek wyposażony jest w szereg innowacyjnych rozwiązań przyjaznych dla środowiska, takich jak system smarowania powietrzem i hybrydowy system oczyszczania spalin.

Rozwój floty

W tym roku MSC odebrało wiele kontenerowców o pojemności 24 000 TEU, w tym MSC Tessa, MSC Raya, MSC Irina, MSC Celestino Maresca i MSC Micol. Szwajcarski gigant przewozów kontenerowych posiada obecnie największy portfel zamówień w branży, z ponad 134 kontenerowcami. Według Alphaliner firma ta ma w zamówieniu 14 statków megamax i 22 statki neo-panamax, które mają zostać dostarczone w tym roku.

Czytaj też: Światowy PKB wzrośnie o 2,7% w 2023 roku

Eksperci wskazują, że MSC w najbliższych latach umocni swoją pozycję jako największego armatora na świecie gdy zacznie odbierać kolejne zamówione kontenerowce. Przypuszczalnie MSC będzie starać się skierować większość wzrostu floty na nowe niezależne trasy poza sojuszem 2M. Dane analityczne rynku wskazują, że MSC wydaje się zmierzać w stronę osiągnięcia pułapu 6,75 miliona TEU w ciągu dwóch lat, jeśli nie zostaną wycofane starsze jednostki.

Prawdziwy kolos! Kontenerowiec MSC Mette dołącza do floty 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button