Boeing jest bliski uzyskania aprobaty certyfikacyjnej od Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) dla programu Boeing 737 MAX 7 oraz zgody na rozpoczęcie próbnych lotów wariantu Boeing 737 MAX 10. Dostawy modelu MAX 7 mogą rozpocząć się już na początku przyszłego roku.
Boeing 737 MAX 7 bliski uzyskania certyfikacji. MAX 10 następny w kolejce
Boeing zbliża się do uzyskania certyfikacji od Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) dla modeli 737 MAX 7 i możliwe jest rozpoczęcie dostaw tych maszyn już w przyszłym roku. Z kolei model MAX 10 jest obecnie na etapie 70% spełnienia wymagań inspekcji FAA, a dostawy mogą rozpocząć się w pierwszym kwartale 2025 roku.
Niedawno Boeing ujawnił szczegóły zamówień na modele rodziny 737 MAX. Jak informuje portal Simple Flying, największym zainteresowaniem w tej rodzinie samolotów cieszy się model MAX 8. Następny w kolejności jest MAX 10, który wciąż czeka na certyfikację. Według informacji od Boeinga, w sierpniu 2023 roku producent miał jeszcze 810 niezrealizowanych zamówień na MAX 10. To największy model w rodzinie MAX, zdolny do przewiezienia aż 230 pasażerów. Ma zasięg wynoszący około 5 740 kilometrów.
Czytaj też: Pierwsza dostawa Boeinga 737 MAX 7 opóźniona co najmniej o rok
Na Model MAX 7, najmniejszy w rodzinie, producent ma jeszcze 297 niezrealizowanych zamówień. Ten samolot może pomieścić maksymalnie 172 pasażerów (średnio od 138 do 153 pasażerów w konfiguracji dwuklasowej) i ma zasięg około 7 040 kilometrów. Boeing dostarczył 187 egzemplarzy modelu MAX 9 i ma jeszcze 137 niezrealizowanych zamówień na ten model, oraz dostarczył 965 samolotów MAX 8 z ponad 2 700 niezrealizowanymi zamówieniami.
Linie lotnicze masowo zamawiają Boeingi
Według danych zebranych przez ch-aviation, pięć linii lotniczych zamówiło samoloty MAX 7. Southwest Airlines jest głównym klientem tego modelu, z zamówieniami na 190 sztuk MAX 7. Następnie mamy Allegiant Air, która oczekuje na dostawę 24 samolotów. Luxair zamówił cztery, Ruili Airlines dwa, a SkyUp Airlines również dwa. Około 69 samolotów MAX 7 nie ma obecnie przypisanych przewoźników, ale zostały one zamówione przez różnych klientów.
Czytaj też: Kształtowanie się cen paliw a ryzyka globalne
Tymczasem model MAX 10 został zamówiony przez 17 linii lotniczych na całym świecie. United Airlines to największy klient programu, który zamówił 292 samoloty. Jak informuje portal Simple Flying, Ryanair zamówił 150 egzemplarzy tego modelu, a Delta Air Lines zajmuje trzecie miejsce z zamówieniem na 100 samolotów. Inni klienci tego modelu to Air India (50), Alaska Airlines (48), Copa Airlines (9), Donghai Airlines (9), GOL Linhas Aéreas (25), Iraqi Airways (10), Lion Air (50), Okay Airways (3), Qatar Airways (25), SkyUp Airlines (3), Skymark Airlines (2), TUI Airways (24), Virgin Australia (22) i WestJet (48). Ponadto 86 samolotów wciąż nie ma przypisanych przewoźników.
Jeden komentarz