IntermodalnyMorskiTransport

Kanadyjski terminal rozbudowany. Wzrosła przepustowość portu

Nowy terminal pozwoli na obsługę 60% więcej kontenerów

Niedawno rozbudowany terminal w kanadyjskim porcie w Vancouver ma zwiększyć przepustowość w obliczu przewidywanego wzrostu wolumenu ładunków.

Terminal w Vancouver rozbudowany

Nowy terminal Centerm Expansion Project, którego rozbudowa była realizowana przez Vancouver Fraser Port Authority we współpracy z operatorem terminalu DP World, pozwoli na obsługę 60% więcej kontenerów dzięki zwiększeniu powierzchni o 15%. Wykonane prace obejmują rozszerzenie powierzchni terminalu na zachód i wschód, rekonfigurację i rozszerzenie placu kontenerowego, budowę nowoczesnych bram dla samochodów ciężarowych, rozszerzenie placu intermodalnego, budowę nowego obiektu operacyjnego oraz poprawę siedlisk morskich.

Podczas gdy budowa ulepszeń terminala została zakończona, trwają prace nad optymalizacją operacji, aby zapewnić pełny wzrost przepustowości w Centerm. Oczekuje się, że pełny wzrost przepustowości zostanie osiągnięty jeszcze w tym roku, zwiększając zdolność przeładunkową terminalu o dwie trzecie z 900 tys. TEU do 1,5 miliona TEU.

Handel w porcie w Vancouver rośnie i pracujemy nad tym, aby projekty infrastrukturalne były projektowane i realizowane w sposób, który chroni środowisko i przynosi korzyści lokalnym społecznościom, jednocześnie poprawiając bezpieczny przepływ ładunków przez region – powiedział Cliff Stewart, wiceprezes ds. prezes infrastruktury w zarządzie portu.

Czytaj też: CMA CGM przejmuje terminale w Nowym Jorku i New Jersey

Zrównoważony rozwój

W przypadku projektu Centerm Expansion obejmuje to ochronę środowiska poprzez zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych dzięki ograniczeniu czasu oczekiwania pojazdów na przejazdach kolejowych, a także dodanie możliwości podłączenia kontenerowców do elektrycznego zasilania brzegowego, modernizację niektórych żurawi stoczniowych z silników diesla na elektryczne oraz budowę zgodnie ze standardami zrównoważonego rozwoju LEED i Envision.

Projekt poprawił również lokalne siedliska poprzez projekty kompensujące, takie jak wielokrotnie nagradzany projekt Maplewood Marine Restoration Project, w ramach którego przywrócono około pięciu hektarów siedlisk morskich o niskiej wartości w bardziej wartościowe siedliska równin międzypływowych, trawy morskiej i raf skalnych.

Zrównoważony rozwój jest kluczem do rozwoju lepszej Kanady i lepszego świata. Dzięki wkładowi finansowemu rządu Kanady w ramach programu National Trade Corridors Fund, zarząd portu Vancouver Fraser przoduje w budowaniu infrastruktury, która jest bardziej ekologiczna i lepiej reaguje na zmiany klimatyczne – powiedział minister transportu, Omar Alghabra.

Czytaj też: Terminal instalacyjny w Świnoujściu i fabryka turbin w Szczecinie to nowe inwestycje Baltic Power

DP World zbuduje mega-terminal kontenerowy w Indiach

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button