MorskiTransport

Prawdziwy kolos! Kontenerowiec MSC Mette dołącza do floty 

Firma stała się pierwszym przewoźnikiem oceanicznym, który przekroczył liczbę 5 milionów TEU pojemności floty

Stocznia Jiangnan, spółka zależna China State Shipbuilding Corporation (CSSC), dostarczyła nowy kontenerowiec MSC Mette o pojemności 24 116 TEU, zbudowany dla szwajcarskiej firmy żeglugowej MSC Mediterranean Shipping Company oraz ICBC Financial Leasing Co. Jak podano, ceremonia dostawy jednostki odbyła się w Chinach pod koniec lipca. 

Kontenerowiec MSC Mette już we flocie

Gigantyczny kontenerowiec MSC Mette został zaprojektowany przez chińskiego stoczniowca Hudong-Zhonghua. Całkowita długość statku wynosi 399,99 metra, szerokość kadłuba wynosi 61,5 metra, a zanurzenie 33,2 metra. Jak informuje portal Offshore Energy, statek może pomieścić 24 116 kontenerów, co czyni go jednym z największych kontenerowców na świecie pod względem pojemności ładunkowej.

Czytaj też: Chiny uruchamiają pierwszy rzeczny elektryczny kontenerowiec

Według stoczni, kontenerowiec posiada szereg innowacyjnych rozwiązań, które zmniejszają jego wpływ na środowisko, jednocześnie zwiększając efektywność operacyjną, w tym niewielki dziób bulbusowy. Ponadto, gigantyczny statek jest wyposażony w system smarowania powietrzem, który skutecznie minimalizuje opór kadłuba. System smarowania powietrzem tworzy warstwę pęcherzyków między kadłubem statku a otaczającą go wodą, znacznie zmniejszając tarcie i opór hydrodynamiczny. Eksperci szacują, że ta technologia przyczyni się do oszczędności energii w wysokości od 3 do 4 procent.

Mniejsze zużycie paliwa

Po raz pierwszy na statku zainstalowano układ generatora wałowego, którego celem jest zmniejszenie zużycia paliwa, zoptymalizowanie wskaźnika projektu efektywności energetycznej (EEDI) statku oraz redukcja emisji gazów cieplarnianych. Jak informuje portal Offshore Energy, stocznia ujawniła również, że w tej serii powstaną łącznie cztery statki, z których ostatni zostanie dostarczony pod koniec września tego roku.

Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%

Dzięki wysiłkom MSC w kwestii rozbudowy floty, firma stała się pierwszym przewoźnikiem oceanicznym, który przekroczył liczbę 5 milionów TEU pojemności floty. W ciągu zaledwie ośmiu i pół roku, firma zwiększyła rozmiar swojej floty o połowę i umocniła tym samym swoją pozycję jako znaczący gracz w sektorze morskim. Od sierpnia 2020 roku MSC zakupiło łącznie 306 kontenerowców o pojemności 1,2 miliona TEU. Co więcej, ten szwajcarski gigant żeglugi kontenerowej posiada największe zamówienia w branży, z około 130 zamówieniami na kontenerowce.

Rosjanie dotują rublami swój kontenerowiec o napędzie atomowym

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button