
Chiny zbudowały i zwodowały swój pierwszy elektryczny kontenerowiec o pojemności 700 TEU. Statek, zbudowany dla COSCO Shipping Heavy Industry, jest częścią większego projektu, którego celem jest wykorzystanie jednostek z napędem elektrycznym w całym regionie Jangcy. Jest to pierwszy z dwóch kontenerowców rzecznych budowanych dla firmy.
Chiny zwodowały elektryczny kontenerowiec
Chiny zwodowały swój pierwszy elektryczny kontenerowiec w stoczni w Yangzhou 26 lipca. Kontenerowiec ma rozpocząć próby na morzu pod koniec września. Przejdzie on szczegółową weryfikację systemu zasilania. Statek ma długość 393 stóp, szerokość około 77,5 stopy i masę 10 000 ton. Projektowane zanurzenie wynosi 18 stóp, co zapewnia dobrą manewrowość na rzece Jangcy, a pojemność ładunkowa statku wynosi do 700 TEU. Zaprojektowano go do żeglugi na trasie o długości ponad 600 mil wzdłuż rzeki i po morzu.
Czytaj też: Powstanie elektryczny kontenerowiec z baterią wielkości kontenera
Jak informuje portal PortNews, jednostki te będą miały największą dotychczas zainstalowaną pojemność baterii. Wykorzystują bowiem podejście z kontenerami-baterii, gdzie 36 wymiennych kontenerów stanowi źródło energii dla całego statku. Baterie będą wymieniane w trakcie rejsu, a ich ładowanie będzie odbywać się na stacjach wzdłuż trasy. Każdy ze statków będzie napędzany dwoma głównymi silnikami o mocy 900 kW. Kiedy projekt został zaprezentowany w zeszłym roku, COSCO oświadczyło, że baterie w kontenerach będą miały rozmiar 20-stopowego kontenera i pojemność 50 000 kWh.
This is a lot sooner than I expected… and I’m a believer!
China Launches First 700 TEU Electric Containership for Yangtze Service
China completed the float out of its first 700 TEU pure power containership. The vessel, which is being built for COSCO Shipping Heavy Industry, is… pic.twitter.com/kUIoato91E
— Nicklas 🇸🇪🚗T🐂📈🍀♻️🚀 (@NicklasNilsso14) July 30, 2023
Inteligentny system zarządzania statkiem
Dodatkowo, firma zastosuje inteligentny system zarządzania statkiem, aby zwiększyć efektywność operacji. Jak informuje portal PortNews, system będzie zdolny do inteligentnej regulacji zużycia energii w zależności od potrzeb statku. Będzie planować prędkość rejsu w zależności od czasu przybycia, przepływu wody, pojemności baterii i innych czynników.
Czytaj też: Deflacyjna spirala w Chinach! Najpierw spadły ceny, teraz spadają płace
Budowa drugiego statku z tej serii, rozpoczęła się w maju. Będą one obsługiwane przez Shanghai Pan Asia Shipping, spółkę zależną COSCO, na rzece Jangcy, z Szanghaju do Wuhan. Podczas ceremonii wodowania stwierdzono, że są to pierwsze statki o zerowej emisji węgla i będą pełnić rolę pilotażową dla przyszłych projektów.
Znajdziesz nas w Google NewsPowerX prezentuje akumulatorowy tankowiec. Będzie przewoził… prąd