PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
MorskiTransport

MSC tak zwiększył pojemność floty, że aż ustanowił rekord w żegludze

MSC zakupiło 306 kontenerowców o pojemności 1,2 miliona TEU od sierpnia 2020 roku

MSC ustanawia rekord jako pierwszy przewoźnik morski osiągający 5 milionów TEU pojemności floty. Warto nadmienić, że gigant żeglugowy zdołał zwiększyć pojemność floty z 4 milionów TEU do 5 milionów TEU w zaledwie 22 miesiące.

Pojemność floty MSC bije rekordy

Analitycy z Alphaliner potwierdzili, że firma Mediterranean Shipping Company (MSC) wysunęła się na prowadzenie jako pierwszy przewoźnik morski, który przekroczył pułap 5 milionów TEU pojemności floty. Warto zauważyć, że MSC podwoiła efektywnie rozmiar swojej floty w zaledwie osiem i pół roku, umacniając swoją pozycję jako znacząca siła w sektorze morskim. Jak informuje portal Offshore Energy, obliczenia Alphalinera pokazują, że MSC zakupiło 306 kontenerowców o pojemności 1,2 miliona TEU od sierpnia 2020 roku, praktycznie kupując każdy statek, na jaki tylko mogła złożyć zamówienie.

Chociaż pojemność floty znacząco się zwiększyła, rzeczywista zdolność przewozowa MSC wzrosła tylko umiarkowanie. Ta rozbieżność wynika z ewoluującej dynamiki w branży żeglugowej, gdzie statki przyjęły wolniejsze prędkości poruszania się w porównaniu do prędkości sprzed dwóch dekad. Ta redukcja prędkości odzwierciedla szeroko zakrojone zaangażowanie całej branży w redukcję emisji dwutlenku węgla i poprawę zrównoważonego rozwoju środowiskowego.

Szwajcarski gigant żeglugowy MSC posiada zdecydowanie największy portfel zamówień w branży, obejmujący około 130 kontenerowców, w tym najnowszy kontrakt. W styczniu 2023 r. gigant złożył bowiem zamówienie na dziesięć kontenerowców zasilanych LNG w stoczni Zhoushan Changhong, będącej wspólnym przedsięwzięciem prywatnej firmy Jiangsu Xin Chang Jiang Group i państwowego China International Marine Containers Group (CIMC).

Dziesięć jednostek o pojemności 11 500 TEU zostało zaprojektowanych przez firmę CIMC Ocean Engineering Design and Research Institute (CIMC ORIC), należącą do CIMC. Jak informuje portal Offshore Energy, dostawa nowych jednostek będzie rozłożona między 2025 a 2026 rokiem. Oprócz napędu dwupaliwowego umożliwiającego korzystanie z gazu LNG oraz tradycyjnego paliwa statki będą również posiadać sprzęt przystosowany do używania amoniaku.

Czytaj też: Gigantyczny kontenerowiec MSC Celestino Maresca dołącza do floty

Nowa dostawa statków dla MSC

Wzrost floty firmy zaowocował dostawą pięciu jednostek klasy 24 000 TEU od początku tego roku. Mianowicie, stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding dostarczyła gigantyczne jednostki MSC Tessa o pojemności 24 116 TEU oraz MSC Celestino Maresca. Do przekazanych MSC jednostek klasy 24 tys. TEU  należą również MSC Raya, MSC Irina i MSC Loreto. Statki te są największymi kontenerowcami na świecie pod względem ich zdolności przewozowej.

Jak informuje portal Offshore Energy, w tym roku MSC ma otrzymać aż 33 statki typu neopanamax i megamax. Przypuszczalnie MSC będzie starać się skierować większość wzrostu floty na nowe niezależne trasy poza sojuszem 2M, gdyż przewoźnik przygotowuje się na zakończenie tej umowy z Maersk. Dane analityczne rynku wskazują, że z około 127 statkami o pojemności 1,66 miliona TEU, MSC wydaje się zmierzać w stronę osiągnięcia pułapu 6,75 miliona TEU w ciągu dwóch lat, jeśli nie zostaną wycofane starsze jednostki.

Czytaj też: Inflacja w USA spada do 4,9%! Mamy wyczekiwany pivot Fed

Maersk ogłasza nową usługę „Al Maha” na Bliskim Wschodzie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button