LotniczyTransport

Chińczycy wprowadzają rodzimą maszynę na nową trasę

To druga regularnie planowana trasa komercyjna obsługiwana przez C919

Chińskie linie lotnicze China Eastern wprowadzają rodzimy samolot COMAC C919 na trasę między Pekinem a Szanghajem. Przewoźnik planuje korzystać z chińskiego samolotu na najbardziej ruchliwych trasach w Chinach.

China Eastern wprowadza kolejny COMAC C919 na trasę

Po niemal ośmiu miesiącach działalności komercyjnej w ramach China Eastern Airlines, chiński samolot COMAC C919 został wprowadzony na swoją drugą regularnie zaplanowaną trasę komercyjną między Szanghajem a Pekinem. Pierwszy lot na trasie Szanghaj-Pekin cieszył się dużym zainteresowaniem, z ponad 85% obłożeniem na odcinku wychodzącym i prawie 100% na odcinku powrotnym.

Czytaj też: Kolejny COMAC C919 dostarczony! Chińczycy zdominują branżę?

Jak informuje portal Simple Flying, samolot wystartował 9 stycznia o godzinie 15:40 z międzynarodowego lotniska Hongqiao w Szanghaju (SHA) i dotarł na międzynarodowe lotnisko Daxing w Pekinie (DAX) o godzinie 17:23. Lot powrotny z międzynarodowego lotniska Daxing odbył się o o godzinie 19:36, a maszyna wylądowała na międzynarodowym lotnisku Hongqiao w Szanghaju o godzinie 21:10.

Przewoźnik planuje rozbudowę swojej floty i tras

To druga regularnie planowana trasa komercyjna obsługiwana przez C919 po wprowadzeniu go do eksploatacji na trasie Szanghaj HongqiaoChengdu Tianfu. China Eastern Airlines planuje rozbudowę swojej floty i tras. Linie otrzymały do tej pory cztery samoloty pasażerskie C919. Przewoźnik oczekuje aktualnie na dostarczenie jeszcze sześciu dodatkowych samolotów w tym roku.

Jak informuje portal Simple Flying, trasa Pekin-Szanghaj jest najbardziej ruchliwą w Chinach. Obecnie tylko China Eastern Airlines obsługuje łącznie 404 loty tygodniowo na trasie Pekin-Szanghaj, czyli średnio około 57 lotów dziennie (w obie strony). Loty te odbywają się przez cały dzień, obsługując cztery główne lotniska: Pekin Capital, Pekin Daxing, Szanghaj Hongqiao i Szanghaj Pudong.

Czytaj też: Chiny wymierają. W 2023 r. ubyło 3,1 mln Chińczyków

Według danych udostępnionych przez China Eastern Airlines, w tym roku linia lotnicza planuje otrzymać kolejne sześć samolotów od Chińskiej Korporacji Lotniczej (COMAC), w tym jeden, który nie został dostarczony w 2023 roku. China Eastern Airlines planuje również systematyczne rozszerzanie tras obsługiwanych przez C919. Do 31 grudnia 2023 roku flota C919 China Eastern Airlines osiągnęła 1914,13 godzin eksploatacji komercyjnej, wykonując 655 lotów komercyjnych i przewożąc niemal 82 000 pasażerów.

Chiny planują produkować 150 samolotów COMAC C919 rocznie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button