
Himalaya Shipping dodała do swojej floty trzeci, wielokadłubowy masowiec zasilany LNG. Firma poinformowała, że rozpocznie minimalnie dwuletni czarter statku Mount Etna na stałych warunkach z gwarantowanym wynagrodzeniem.
Dwupaliwowy masowiec LNG trafi do Himalaya Shipping
Jak podała Himalaya Shipping, czartery czasowe obejmują również podział zysków wynikających z eksploatacji systemu oczyszczania spalin lub zasilania jednostki LNG, a także określone prawa do zamiany czarterów czasowych na stałe stawki oparte umowach terminowych (FFA) w danym czasie.
Jesteśmy podekscytowani, że otrzymaliśmy trzeci statek, gwarantujący znaczną premię w porównaniu do standardowego statku typu Capesize. Jesteśmy wdzięczni stoczni, która dostarczyła wysokiej jakości jednostkę jeszcze przed terminem, pomimo trudnej sytuacji związanej z blokadą w Chinach – powiedział Herman Billung, CEO Himalaya Shipping.
Jak informuje portal Offshore Energy,, nowy masowiec LNG Himalaya Shipping jest tylko jednym z wielu zamówionych statków. Firma przewozowa zamówiła łącznie dwanaście nowych statków typu newcastlemax o nośności 210 000 ton w stoczni New Times Shipyard. Pierwsze dwa statki, Mount Norefjell i Mount Ita, zostały dostarczone w marcu tego roku. Kolejne trzy jednostki mają zostać dostarczone do końca 2023 roku, a pozostałe sześć statków ma być gotowych do odbioru do końca trzeciego kwartału 2024 roku.

Czytaj też: Duński przewoźnik zamawia dwa masowce zasilane metanolem
Statki wyposażone w systemy oczyszczania spalin
W połowie lutego rozpoczęto budowę nowego statku w NTS, a na początku marca odbyło się wodowanie czwartego statku, Mount Blanc. Mount Blanc zostanie dostarczony w czarterze w czerwcu i będzie zarządzany przez Wilhelmsen Ship Management.
Jak informuje portal Offshore Energy, statki tej serii zostaną wyposażone w systemy oczyszczania spalin pozwalające na zasilanie jednostek paliwem o dużej zawartości siarki, LNG oraz paliwem niskosiarkowym. Armator oczekuje, że instalacja oczyszczacza spalin zwiększy elastyczność jednostek, a inwestycja zwróci się w ciągu nieco ponad 1,5 roku.
Według Himalaya Shipping, projekt statków umożliwi także przyszłe przystosowanie jednostek do paliw następnej generacji. Statki zostaną wyposażone w generatory wałów ABB, a wyposażenie to poprawi wydajność energetyczną statków o maksymalnie 4%, oszczędzając przy tym około 20% przestrzeni na pokładzie w porównaniu do konwencjonalnego rozwiązania. Statki zostaną wyposażone w silniki MAN ME-GI o wysokim ciśnieniu LNG z podwójnym zasilaniem, co w połączeniu z generatorem wału w linii oferuje niski poziom wycieku metanu.
Czytaj też: 9 na 10 krajów najbardziej zanieczyszczających oceany znajduje się w Azji