MorskiTransport

Himalaya Shipping otrzymuje trzeci dwupaliwowy masowiec LNG

Firma rozpocznie minimalnie dwuletni czarter statku Mount Etna

Himalaya Shipping dodała do swojej floty trzeci, wielokadłubowy masowiec zasilany LNG. Firma poinformowała, że rozpocznie minimalnie dwuletni czarter statku Mount Etna na stałych warunkach z gwarantowanym wynagrodzeniem.

Dwupaliwowy masowiec LNG trafi do Himalaya Shipping

Jak podała Himalaya Shipping, czartery czasowe obejmują również podział zysków wynikających z eksploatacji systemu oczyszczania spalin lub zasilania jednostki LNG, a także określone prawa do zamiany czarterów czasowych na stałe stawki oparte umowach terminowych (FFA) w danym czasie.

Jesteśmy podekscytowani, że otrzymaliśmy trzeci statek, gwarantujący znaczną premię w porównaniu do standardowego statku typu Capesize. Jesteśmy wdzięczni stoczni, która dostarczyła wysokiej jakości jednostkę jeszcze przed terminem, pomimo trudnej sytuacji związanej z blokadą w Chinach – powiedział Herman Billung, CEO Himalaya Shipping.

Jak informuje portal Offshore Energy,, nowy masowiec LNG Himalaya Shipping jest tylko jednym z wielu zamówionych statków. Firma przewozowa zamówiła łącznie dwanaście nowych statków typu newcastlemax o nośności 210 000 ton w stoczni New Times Shipyard. Pierwsze dwa statki, Mount Norefjell i Mount Ita, zostały dostarczone w marcu tego roku. Kolejne trzy jednostki mają zostać dostarczone do końca 2023 roku, a pozostałe sześć statków ma być gotowych do odbioru do końca trzeciego kwartału 2024 roku.

Himalaya Shipping otrzymuje trzeci dwupaliwowy masowiec LNG
Himalaya Shipping

Czytaj też: Duński przewoźnik zamawia dwa masowce zasilane metanolem

Statki wyposażone w systemy oczyszczania spalin

W połowie lutego rozpoczęto budowę nowego statku w NTS, a na początku marca odbyło się wodowanie czwartego statku, Mount Blanc. Mount Blanc zostanie dostarczony w czarterze w czerwcu i będzie zarządzany przez Wilhelmsen Ship Management.

Jak informuje portal Offshore Energy, statki tej serii zostaną wyposażone w systemy oczyszczania spalin pozwalające na zasilanie jednostek paliwem o dużej zawartości siarki, LNG oraz paliwem niskosiarkowym. Armator oczekuje, że instalacja oczyszczacza spalin zwiększy elastyczność jednostek, a inwestycja zwróci się w ciągu nieco ponad 1,5 roku.

Według Himalaya Shipping, projekt statków umożliwi także przyszłe przystosowanie jednostek do paliw następnej generacji. Statki zostaną wyposażone w generatory wałów ABB, a wyposażenie to poprawi wydajność energetyczną statków o maksymalnie 4%, oszczędzając przy tym około 20% przestrzeni na pokładzie w porównaniu do konwencjonalnego rozwiązania. Statki zostaną wyposażone w silniki MAN ME-GI o wysokim ciśnieniu LNG z podwójnym zasilaniem, co w połączeniu z generatorem wału w linii oferuje niski poziom wycieku metanu.

Czytaj też: 9 na 10 krajów najbardziej zanieczyszczających oceany znajduje się w Azji

HMM zmniejszyło swoje emisje dwutlenku węgla o połowę!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button