MorskiTransport

Amerykański port z olbrzymią dotacją na nowy terminal

Celem nowego terminala ma być likwidacja ograniczeń dotyczących wysokości statków

Port w Nowym Orleanie otrzymał dofinansowanie federalne w wysokości 73,77 milionów dolarów na rozpoczęcie pierwszej fazy budowy projektu Terminala Międzynarodowego Luizjany o wartości 1,8 miliarda dolarów. Po zakończeniu budowy w 2028 roku terminal kontenerowy będzie zdolny obsługiwać rocznie 2 miliony TEU.

Port w Nowym Orleanie z dużym dofinansowaniem 

Terminal Międzynarodowy Luizjany będzie zlokalizowany w miejscowości Violet, około 22,5 km od Portu w Nowym Orleanie. Jak informuje portal FreightWaves, celem nowego terminala ma być likwidacja ograniczeń dotyczących wysokości statków, których obecnie Port w Nowym Orleanie nie może obsłużyć.

Czytaj też: USA ogłasza ogromny plan logistyczny. To pomysł ludzi Bidena

To dokładnie ten rodzaj inwestycji, który jest potrzebny Luizjanie i Ameryce, i kontynuuje nasze ostatnie wysiłki mające na celu pogłębienie rzeki Mississippi, aby obsługiwać największe statki kontenerowe na świecie. Terminal Międzynarodowy Luizjany wykorzystuje właśnie pogłębioną rzekę Mississippi i silną sieć transportu kolejowego, drogowego i morskiego Luizjany, aby jeszcze bardziej ściśle połączyć nasz stan z 31 stanami w dorzeczu rzeki na północy i rynkiem międzynarodowym na południu – powiedział w oświadczeniu przedstawiciel amerykański Garret Graves, z Luizjany.

Nowy Terminal Międzynarodowy Luizjany zapewni tysiące miejsc pracy

Terminal zostanie zbudowany poprzez partnerstwo publiczno-prywatne pomiędzy Portem w Nowym Orleanie, amerykańską firmą Ports America oraz szwajcarską firmą Terminal Investment Limited, będącą oddziałem inwestycyjnym Mediterranean Shipping Co. Partnerstwo już zobowiązało się do wniesienia 800 milionów dolarów na rzecz projektu.

Nowy Terminal Międzynarodowy Luizjany sprosta zapotrzebowaniu rynku na rozwiązania łańcucha dostaw i przyniesie dobrobyt naszej regionowi na wiele pokoleń – powiedziała Brandy D. Christian, prezes i dyrektor generalny portu.

Jak informuje portal FreightWaves, ustawodawcy z Luizjany już udostępnili prawie 30 milionów dolarów, by pokryć koszty wczesnego etapu rozwoju projektu oraz 50 milionów dolarów na zaprojektowanie Korytarza Transportowego St. Bernard, który połączy terminal z systemem autostrad.

Czytaj też: Inflacja w USA spada, ale zejście do celu będzie trudne

Projekt Terminala Międzynarodowego Luizjany przewiduje utworzenie około 32 tysięcy miejsc pracy, w tym 4300 w Parafii St. Bernard i 18000 w Luizjanie, a także przyniesienie ponad 1 miliarda dolarów w dochodach z podatków stanowych i lokalnych do 2050 roku.

Dzięki tej dotacji Port w Nowym Orleanie będzie mógł zmodernizować i rozbudować swoje operacje na potrzeby tego stulecia, zapewniając jednocześnie, że nadal będzie głównym motorem gospodarczym dla całego regionu – powiedział przedstawiciel Stanów Zjednoczonych Troy Carter Sr., z Luizjany.

Amazon rezygnuje z europejskich dróg na rzecz pociągów i łodzi

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button