PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
MorskiTransport
Gorące newsy

Indie wycofują stare tankowce. Chcą dbać o środowisko

Podobne restrykcyjne przepisy dotyczą również innych rodzajów statków

Indie zwiększają swoje wysiłki, mające na celu modernizację floty i dokonują przeglądu wymagań dotyczących rejestracji i eksploatacji statków. W rezultacie Indie wycofają licencje handlowe dla wszystkich starych tankowców, które mają co najmniej 25 lat. Podobne restrykcyjne przepisy dotyczą również innych rodzajów statków.

Indie ograniczają licencje dla starych tankowców

Jak poinformowała Dyrekcja Generalna ds. Żeglugi, zgodnie z nowym zarządzeniem dotyczącym norm wiekowych i parametrów statków, Indie nie tylko wycofają licencje handlowe dla starych tankowców, ale również zakażą nabywania zbiornikowców, które mają co najmniej 20 lat. Ta sama zasada dotyczy masowców i floty offshore, z wyjątkiem statków DP2. Zakaz nabywania co najmniej 20-letnich jednostek będzie obowiązywał również w przypadku statków specjalistycznych, kontenerowców, cementowców, gazowców/chemikaliowców, holowników portowych i pogłębiarek.

Dyrekcja stwierdziła, że normy wiekowe pomogą w stopniowym wycofywaniu statków napędzanych paliwami kopalnymi i wprowadzeniu alternatywnych niskoemisyjnych i energooszczędnych jednostek. Zgodnie z zarządzeniem istniejące statki oraz statki pływające pod obcą banderą, które zostały już wyczarterowane, będą mogły być eksploatowane przez okres do trzech lat.

Ewentualne niezastosowanie się do zarządzenia będzie skutkowało odebraniem licencji handlowej – podała dyrekcja.

Czytaj też: Indie planują nowe lotniska. Aż 80 w ciągu najbliższych 5 lat!

Ambitne cele klimatyczne

Indie zadeklarowały, że planują niezależność energetyczną do 2047 r., a do 2070 r. chcą zostać krajem o zerowym bilansie energetycznym netto. Oczekuje się, że kluczową rolę w tej strategii będzie odgrywał zielony wodór, ponieważ kraj poszukuje możliwości wykorzystania swoich ogromnych zasobów energii odnawialnej. Przypomnijmy, że Indie emitują rocznie 2,6 tys. megaton dwutlenku węgla i są trzecim na świecie emitentem. Jednocześnie w przeliczeniu na głowę mieszkańca są o wiele mniejszym emitentem CO2 nie tylko niż Chiny, USA czy większość krajów unijnych z osobna, ale także niż Rosja.

To prawda, że w naszym kraju mieszka 17 proc. populacji świata, ale jednocześnie odpowiadamy tylko za 5 proc. emisji CO2. Kiedy świat przesiada się na kolej, my nigdy z niej nie rezygnowaliśmy. Każdego dnia pociągami jeździ w Indiach więcej ludzi niż w pozostałych częściach świata razem wziętych – podkreślał indyjski premier Narendra Modi na szczycie klimatycznym COP26 w Glasgow.

Czytaj też: Ekstremalne upały głównym zagrożeniem dla dynamicznie rosnącej indyjskiej gospodarki

Indie: Aż 25% nowych pociągów może być zasilane energią słoneczną

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button