Walmart zwiększy import z Indii. Jest taniej niż z Chin
Pozyskiwanie towarów z Chin stało się mniej konkurencyjne z powodu wzrostu kosztów pracy
W celu obniżenia kosztów i zwiększenia odporności łańcucha dostaw, Walmart, największy na świecie detalista, znacząco zwiększy import towarów z Indii. Informacje te, pochodzące z danych dostarczonych przez firmę Import Yeti, wskazują na znaczącą zmianę we wzorcach pozyskiwania produktów przez Walmart.
Walmart stawia na import z Indii
Walmart zwiększa import towarów do Stanów Zjednoczonych z Indii i ogranicza swoją zależność od Chin, dążąc do obniżenia kosztów i zdywersyfikowania łańcucha dostaw. Jak wynika z danych udostępnionych Reutersowi przez firmę Import Yeti, detalista wysłał do Stanów Zjednoczonych jedną czwartą importowanych towarów z Indii w okresie od stycznia do sierpnia tego roku. Dla porównania, w 2018 roku towary z Indii stanowiły tylko 2% takiego importu.
Czytaj też: Walmart zwiększył sprzedaż online! Więcej osób kupuje w sieci
Jak informuje portal ET Retail, w tym samym okresie tylko 60% importu Walmart pochodziło z Chin, w porównaniu do 80% w 2018 roku. Warto jednak zauważyć, że Chiny wciąż są największym krajem, z którego Walmart importuje towary. Przesunięcie to ilustruje, w jaki sposób rosnące koszty importu z Chin i narastające napięcia polityczne między Waszyngtonem a Pekinem skłaniają duże amerykańskie firmy do zwiększania importu z pozostałych krajów, w tym z Indii, Tajlandii i Wietnamu.
Chcemy najlepszych cen. To oznacza, że potrzebujemy odporności w naszych łańcuchach dostaw. Nie możemy polegać wyłącznie na jednym dostawcy czy geografii, ponieważ stale zarządzamy różnymi kwestiami, od huraganów i trzęsień ziemi, po braki surowców – powiedziała Andrea Albright, wiceprezes wykonawczy ds. zaopatrzenia w Walmart.
Chiny są mniej konkurencyjne
W oświadczeniu Walmart stwierdził, że opublikowane dane przedstawiają tylko częściowy obraz tego, co pozyskuje, i że wprowadzenie redundancji „niekoniecznie oznacza”, że redukuje zależność od któregokolwiek z rynków źródłowych. Walmart przyspiesza wzrost w Indiach od 2018 roku, kiedy to nabył 77% udziałów w indyjskiej firmie e-commerce Flipkart. Dwa lata później zobowiązał się do importowania towarów o wartości 10 miliardów dolarów z Indii każdego roku do 2027 roku. To cel, który według Albright wciąż jest osiągalny. Obecnie firma sprowadza rocznie około 3 miliardów dolarów towarów z Indii.
Jak informuje portal ET Retail, Walmart importuje różnorodne produkty z Indii do Stanów Zjednoczonych, obejmujące zarówno zabawki i elektronikę, jak i rowery oraz farmaceutyki. Albright zaznaczyła również, że popularnymi importowanymi produktami z Indii są żywność pakowana, suche ziarna i makaron.
Pozyskiwanie towarów z Chin stało się mniej konkurencyjne z powodu wzrostu kosztów pracy w porównaniu do innych centrów produkcyjnych – powiedział Chris Rogers, analityk badawczy w grupie analizy łańcucha dostaw S&P Global Market Intelligence, Panjiva.
Czytaj też: Czy Indie utracą status nowego ośrodka produkcyjnego? Przenoszenie produkcji i exodus
Strategia Walmartu przyniosła korzyści także Pakistanowi i Bangladeszowi, którzy rozwijają się jako dostawcy produktów do domu oraz odzieży.
Znajdziesz nas w Google News