LotniczyTransport

JetSMART Peru uzyskał pozwolenie na loty międzynarodowe

Niewiele ponad trzy miesiące od rozpoczęcia działalności, JetSMART Peru uzyskał pozwolenie na dostęp do 22 nowych tras. Pozwolenie zostało wydane przez Dyrekcję Generalną Lotnictwa Cywilnego Peru (DGAC). DGAC podała, że przychyliła się do wniosku lokalnej filii JetSMART i zezwoliła na operacje do Kolumbii, Boliwii, Ekwadoru i Chile. 

JetSMART Peru otrzymał pozwolenie na loty zagraniczne

JetSMART Peru uzyskał pozwolenie na regularne międzynarodowe operacje pasażerskie, towarowe i pocztowe. Według raportu są one zgodne z wcześniej istniejącymi umowami Wspólnoty Andyjskiej, umową z Fortalezy i dwustronną umową między Peru i Chile.

Z 22 wymienionych tras, wszystkie oprócz jednej pozwalają na obsługę do siedmiu połączeń tygodniowo, przy czym wyjątkiem jest trasa LimaSantiagoLima, która pozwala na obsługę do 16 połączeń tygodniowo. Jeśli wszystkie nowe trasy zostałyby wykorzystane, co jest mało prawdopodobne, oznaczałoby to dodanie 163 nowych połączeń do 15 tras i 12 miejsc, które obecnie obsługuje JetSMART Peru.

Firma posiada większą flotę składającą się z czterech A320-200, trzech A320-200neo i jednego A321-200neo. Jednak dane wskazują, że przewoźnik ma zaległe zamówienia uAirbusa na 105 samolotów, w tym 43 A320neo, 48 A321neo i 14 A321XLR. Nie podano, jak i gdzie te samoloty zostaną rozmieszczone, ale prawdopodobnie znajdą one miejsce w liniach lotniczych grupy w Chile, Argentynie i Peru.

JetSMART Peru rozpoczął działalność w czerwcu, inauguracyjnym lotem krajowym z Limy do Arequipy, jednej z 13 tras w początkowej siatce połączeń. Częścią strategii przewoźnika jest oferowanie tras SMART, czyli tras międzyregionalnych, które łączą się i omijają Limę. Są to Arequipa-Cuzco, Arequipa-Trujillo, Arequipa-Piura i Arequipa-Tarapoto. Arequipa jest centrum handlowym i przemysłowym w Peru, położonym około 745 mil (1200 kilometrów) na południe od Limy.

Czytaj też: Przewoźnik oceaniczny MSC uruchamia własną linię cargo

JetSMART prężnie się rozwija

JetSMART po raz pierwszy uruchomił usługi w Chile, swojej macierzystej bazie, w 2017 roku, a następnie w Argentynie w 2019 roku i w Peru w 2022 roku. Firma jest własnością Indigo Partners, która inwestuje w trzech innych tanich przewoźników, Frontier Airlines, Volaris i Wizz Air. W 2019 roku Peru było rosnącym rynkiem podróży lotniczych, z 14 milionami pasażerów krajowych i 12,3 milionami pasażerów międzynarodowych.

Samolotem, który będzie je obsługiwał, będzie Airbus A320, a autoryzowanymi bazami są międzynarodowe lotnisko im. Jorge Chaveza (LIM) w Limie, międzynarodowe lotnisko im. Rodrígueza Ballón w Arequipie (AQP) oraz lotnisko im. Kapitana PAF Carlosa Martíneza de Pinillos (TRU) w Trujillo.

Czytaj też: Wydobycie miedzi w Peru spadło. Winne protesty rdzennej ludności

Islandzki PLAY zatrudni ponad 200 nowych stewardes i pilotów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button