LotniczyTransport

Dyrektor EasyJet odchodzi z pracy. Wszystko przez chaos na lotniskach

Dyrektor EasyJet złożył rezygnację po serii odwołanych lotów i zakłóceń w funkcjonowaniu linii lotniczej w ostatnich tygodniach. Linia lotnicza powiedziała, że Peter Bellew odszedł „aby realizować inne możliwości biznesowe” i życzyła mu wszystkiego dobrego.

Dyrektor EasyJet odchodzi z pracy

Dyrektor EasyJet Peter Bellew odchodzi z pracy. Ogłaszając jego rezygnację, szef EasyJet Johan Lundgren powiedział, że linia jest „skoncentrowana na zapewnieniu bezpiecznej i niezawodnej pracy tego lata”. Powiedział, że rola tymczasowego dyrektora operacyjnego będzie w „bardzo zdolnych rękach” Davida Morgana, „który zapewni silne przywództwo dla linii lotniczych tego lata”. Morgan jest związany z EasyJet od 2016 roku i jest obecnie dyrektorem operacji lotniczych. Wcześniej kierował ogólnymi operacjami w linii lotniczej, jako tymczasowy dyrektor operacyjny w 2019 roku.

Związek zawodowy Unite w zeszłym miesiącu skrytykował „brak przywództwa” w linii lotniczej i wezwał Petera Bellewa do „przejęcia kontroli”. Sektor lotniczy zwolnił tysiące osób podczas pandemii, ale teraz zmaga się z odbiciem popytu na podróże i brakami kadrowymi. EasyJet jest jednym z najbardziej dotkniętych problemami przewoźników. Linie odwołały tysiące lotów w ostatnich miesiącach, w tym wiele w dniach, w którym miały się one odbyć.

Linie lotnicze podały, że odwołania nie wpłynęły na większość jej lotów, a linia obsługuje do 1700 lotów dziennie. Nieco ponad 150 000 z 160 000 lotów EasyJet, które początkowo były zaplanowane na lipiec, sierpień i wrzesień, odbędzie się planowo. Oznacza to, że linie lotnicze odwołały około 10 000 z nich, czyli około 6% całości. Jednak związki zawodowe reprezentujące personel pokładowy EasyJet w Hiszpanii ogłosiły serię 24-godzinnych strajków w lipcu. Pierwszy ze strajków odbył się w weekend, a kolejne sześć ma nastąpić jeszcze w tym miesiącu.

Czytaj też: Linie lotnicze EasyJet anulują 40 lotów dziennie, aby powstrzymać chaos

Linie lotnicze EasyJet odwołały już setki lotów

Tego lata brytyjski przemysł lotniczy z trudem nadążał za popytem, a lotniska w całej Wielkiej Brytanii doświadczały poważnych opóźnień i powszechnych odwołań lotów. Główną przyczyną problemu są braki kadrowe po tym, jak tysiące pracowników lotnisk zostało zwolnionych w czasie pandemii COVID-19. Lotniska zwiększają rekrutację, ale nie wiadomo, czy problem rozwiąże się jeszcze tego lata.

Linie lotnicze EasyJet odwołały setki lotów w ostatnich tygodniach, rujnując plany wakacyjne tysięcy pasażerów. Podczas niedawnego Platynowego Jubileuszu Królowej Elżbiety II w Wielkiej Brytanii problemy dotknęły nawet 15 000 podróżnych, a wielu Brytyjczyków utknęło za granicą, ponieważ odwołane loty sprawiły, że pasażerowie nie mogli wrócić.

Im więcej informacji zostanie przekazanych pasażerom, tym lepiej, ponieważ gdy linie lotnicze źle planują swoje loty, to właśnie pracownicy odczuwają niezadowolenie klientów. Wolelibyśmy, aby linie lotnicze otwarcie informowały swoich pasażerów, ponieważ wtedy łatwiej jest zarządzać bieżącymi operacjami. Gdy klienci są pozostawieni na lodzie bez usługi, personelowi jest o wiele trudniej sobie z tym poradzić – stwierdził Martin Chalk, sekretarz generalny Brytyjskiego Stowarzyszenia Pilotów Linii Lotniczych.

Czytaj też: Akcje Ryanair przeczą grawitacji – kryzys w branży, a wartość firmy rośnie

Chaos na brytyjskich lotniskach. Branża prosi o pomoc, ale rząd odmawia

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button