IntermodalnyLotniczyMorskiTransport

Przewoźnik oceaniczny MSC uruchamia własną linię cargo

Mediterranean Shipping Co. (MSC), największa linia kontenerowa na świecie, ogłosiła, że w przyszłym roku uruchomi własną lotniczą linię cargo. Utworzy ją we współpracy z operatorem frachtowców Atlas Air. Dołączy tym samym do rywali Maersk i CMA CGM, którzy jako przewoźnicy oceaniczni wykorzystują już prywatne linie lotnicze, aby zdywersyfikować swoje możliwości usługowe.

MSC Air Cargo już w przyszłym roku

MSC przekazał, że Atlas Air będzie obsługiwał cztery frachtowce Boeing 777-200 w ramach długoterminowej umowy, która łączy leasing samolotów z pełną obsługą, w tym załogą, planowaniem lotów i konserwacją. MSC Air Cargo rozpocznie usługi komercyjne na początku 2023 roku z jednym samolotem. Firma będzie odpowiedzialna za sprzedaż przestrzeni ładunkowej i ustalanie tras przelotów.

Atlas Air przeznaczy na przedsięwzięcie MSC Air Cargo cztery odrzutowce 777-200 cargo, które zamówił u Boeinga w styczniu. Operator poinformował, że dostawa pierwszego samolotu jest planowana na czwarty kwartał tego roku. Pozostałe samoloty zostaną odebrane w 2023 roku.

MSC wyznaczył Jannie Davela do rozwijania działalności i dyżurów lotniczych. Davel jest byłym dyrektorem wykonawczym Emirates SkyCargo i DHL, który ostatnio pełnił funkcję komercyjnego dyrektora zarządzającego w dziale cargo Delta Air Lines.

To nasz pierwszy krok na tym rynku i planujemy kontynuować badanie różnych możliwości rozwoju lotniczego cargo w sposób, który uzupełnia naszą podstawową działalność w zakresie żeglugi kontenerowej – powiedział dyrektor generalny MSC Soren Toft .

MSC

Czytaj też: Maersk zwiększa możliwości magazynowe na Wyspach

Umacnianie pozycji lidera w dziedzinie transportu i logistyki

777-200 jest dużym, dwusilnikowym odrzutowcem zdolnym do przewożenia maksymalnej ładowności 116 ton na długich trasach międzykontynentalnych.

Cieszymy się, że możemy powitać MSC jako nowego klienta i mamy nadzieję wspierać MSC w miarę rozwoju działalności w zakresie frachtu lotniczego i dalszego umacniania pozycji globalnego lidera w dziedzinie transportu i logistyki – powiedział John Dietrich, prezes i dyrektor generalny Atlas Air Worldwide Holdings.

W styczniu MSC złożyło wspólną ofertę z Lufthansą dla ITA Airways, państwowego włoskiego przewoźnika pasażerskiego, który powstał w wyniku upadłości Alitalii. Włoski rząd nie przyjął oferty i podobno negocjuje z innymi grupami.

MSC jest najnowszą linią żeglugi oceanicznej, która oferuje lotnicze usługi cargo. Tendencja ta jest częścią większej strategicznej zmiany dokonywanej przez mega przewoźników. Chcą oni zapewnić zintegrowane usługi transportu morskiego, lotniczego, samochodowego, magazynowania, spedycji i dostaw na ostatnim etapie handlu dla dużych klientów.

Czytaj też: Kryzys gospodarczy w strefie euro nieunikniony! PMI dryfuje w dół, a euro jest najsłabsze od lat

Brytyjski Virgin Atlantic dołączy do sojuszu SkyTeam

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button