E-commerceInfo z rynku

Walmart i Target oferują świąteczny asortyment we wrześniu, by złagodzić wpływ inflacji

Zakupy świąteczne w USA mają w tym roku ruszyć znacznie wcześniej. Świąteczne strategie sprzedaży największych detalistów zostały ogłoszone 22 września. 

Zakupy świąteczne w USA – sklepy z gotowym asortymentem 

Walmart i Target w tym roku oferują świąteczny asortyment znacznie wcześniej. Jak podaje Transport Topics, działania te mają na celu dopasowanie się do nastrojów konsumenckich Amerykanów naciskanych przez rosnącą inflację i szukającymi sposobów na złagodzenie zmniejszenie wydatków.

Dla amerykańskich konsumentów wcześniejsze przygotowania do świąt stają się powoli normą. Jednak o ile dwa lata temu i w zeszłym roku wynikały one w zaburzonych łańcuchów dostaw i przeciągających się miesiącami blokad portów, w 2022 roku największym zagrożeniem dla głównych detalistów może być inflacja (Więcej: Inflacja w USA zaczęła spadać. Szczyt mają już za sobą?).

Według badań rynkowych prowadzonych przez największych graczy Amerykanie będą już po wakacjach dokonywać pierwszych zakupów świątecznych, w obawie przed rosnącą inflacją oraz podwyżkami przed grudniem. Konsumenci mają planować również dogodne rozłożenie wydatków, aby zapewnić fundusze na droższą benzynę oraz żywność.

Zobacz także: Nowy sojusz w branży. Celem utworzenie europejskiego lidera na rynku transportu ciężkiego

Detaliści próbują uniknąć spadku realnej sprzedaży

Według prognoz AlixPartners globalnej firmy konsultingowej, w tym roku sprzedaż świąteczna wzrośnie od 4% do 7%, znacznie poniżej zeszłorocznego wzrostu wynoszącego 16%. Biorąc pod uwagę obecną inflację na poziomie 8,3%, detaliści odczuliby znaczący spadek realnej sprzedaży.

Walmart proponuje także wydłużony okres przyjmowania zwrotów nieudanych prezentów. Nietrafione podarunki będą mogły być zwracane od 1 października do 31 stycznia. W minionym roku okres ten trwał od 1 listopada do 24 stycznia.

Zobacz także: Sierpniowa inflacja w UE. Jak prezentuje się Polska? 

Target planuje zatrudnić do 100 000 pracowników sezonowych w sklepach i centrach dystrybucyjnych w okresie świątecznym, podobnie jak rok temu. Walmart znacznie ostrożniej podchodzi do kwestii tworzenia nowych miejsc pracy w sezonie świątecznym. W planach jest zatrudnienie 40 000 pracowników. W minionym roku z uwagi na zakłócenia logistyczne przyjęto natomiast 150 000 nowych pracowników zajmujących się obsługą klienta oraz 20 000 stałych pracowników koordynujących procesy dystrybucji.

Sprzedaż online Walmart znów w górę. Wzrosty dzięki… inflacji

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button