E-commerce

Sprzedaż online Walmart znów w górę. Wzrosty dzięki… inflacji

Sprzedaż online Walmart w USA wzrosła o 12% w drugim kwartale roku fiskalnego. Ogólna sprzedaż porównywalna wzrosła o 6,5% za kwartał, w porównaniu do porównywalnego okresu rok wcześniej. Detalista twierdzi, że zyskał również udział w rynku w kategorii artykułów spożywczych, ale nie podał konkretnych danych.

Wzrosła sprzedaż online Walmart

Sprzedaż Walmart w USA za kwartał wyniosła 105,13 mld dolarów, co oznacza wzrost o 7,1% z 98,19 mld dolarów rok wcześniej. Skonsolidowane przychody – które obejmują sprzedaż międzynarodową oraz przychody jednostki magazynowej Sam’s Club należącej do detalisty – wzrosły do 151,38 mld dolarów. To wzrost o 8,2% z 139,87 mld dolarów rok wcześniej. W ciągu sześciu miesięcy zakończonych 29 lipca skonsolidowana sprzedaż wzrosła o 5,4% do 294,43 mld dolarów z 277,03 mld dolarów rok wcześniej.

Walmart twierdzi, że jego globalny biznes reklamowy wzrósł o prawie 30% rok do roku, na czele z działalnością reklamową Walmart Connect w USA i reklamami internetowymi sprzedawanymi przez Flipkart, indyjską jednostkę e-commerce Walmart. Sprzedaż online Walmart w USA wzrosła o 12% w drugim kwartale roku fiskalnego.

Nasza sprzedaż znacznie wyprzedziła prognozy, z inflacją podnoszącą naszą średnią wielkość transakcji, ale wiemy, że wysokość i trwałość inflacji negatywnie wpływa na wiele rodzin – powiedział dyrektor generalny Walmart Doug McMillon podczas telekonferencji z analitykami.

Dochód operacyjny za kwartał spadł o 6,8% do 6,85 mld dolarów, w porównaniu z 7,35 mld dolarów w porównywalnym okresie rok wcześniej. W ciągu sześciu miesięcy zakończonych 29 lipca dochód operacyjny wyniósł 12,17 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 14,7% z 14,26 miliarda dolarów rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto za kwartał wyniósł 5,15 mld dolarów, co oznacza wzrost o 20,4% w porównaniu z 4,28 mld dolarów w analogicznym okresie roku ubiegłego. W ciągu sześciu miesięcy zakończonych 29 lipca zysk netto wyniósł 7,20 mld dolarów, co oznacza wzrost o 2,8% rok do roku z 7,01 mld dolarów.

Czytaj też: Walmart walczy ze wzrostem kosztów. Detalista wprowadza nowe opłaty i automatyzuje dostawy

Walmart podtrzymuje prognozy

Walmart twierdzi, że podtrzymuje swoje prognozy na trzeci kwartał i resztę roku fiskalnego. Walmart oczekuje, iż skonsolidowana sprzedaż netto w trzecim kwartale wzrośnie o ok. 5% rok do roku. Firma oczekuje negatywnego efektu około 1,3 mld dolarów z tytułu wahań walutowych. W podstawowej działalności w USA, Walmart oczekuje wzrostu sprzedaży porównywalnej w ujęciu rocznym o około 3,0%, z wyłączeniem paliwa. Detalista oczekuje również, że skonsolidowany dochód operacyjny spadnie o 8,0% do 10,0% w porównaniu z rokiem poprzednim.

McMillon dodał, że Walmart nadal postrzega Walmart+, swój program płatnych nagród, jako centralną część biznesu i kontynuuje jego ulepszanie. Firma ogłosiła niedawno, że od września członkowie Walmart+ otrzymają subskrypcję Paramount+ bez dodatkowych kosztów.

Serwis streamingowy premium oferuje szeroką ofertę treści z oryginalnymi serialami, filmami, programami rodzinnymi i sportem na żywo. Jesteśmy podekscytowani nadchodzącą premierą i wiemy, że nasi członkowie również będą – powiedział McMillion.

Czytaj też: Akcje UPS spadają – czy to koniec boomu na rynku e-commerce?

Sprzedaż e-commerce Walmart wzrosła, ale zyski zmalały

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button