Walmart zwiększył sprzedaż online! Więcej osób kupuje w sieci
Wyniki przewyższyły oczekiwania analityków, którzy prognozowali niższy wzrost
Walmart zwiększył sprzedaż online w Stanach Zjednoczonych o 24%, a sprzedaż międzynarodową o 26%. Wzrost sprzedaży online przewyższył wzrost sprzedaży w sklepach stacjonarnych, co było rezultatem akceptacji klientów wobec usług odbioru i dostawy.
Walmart zwiększył sprzedaż online
Walmart ogłosił, że sprzedaż online w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 24% w drugim kwartale fiskalnym 2024, zakończonym 28 lipca 2023 roku. Sprzedaż międzynarodowego e-commerce wzrosła o 26%. W tym samym okresie sprzedaż w porównywalnych sklepach stacjonarnych rosła skromniej, osiągając wzrost o 6,4%. Jak informuje portal Digital Commerce 360, wyniki przewyższyły oczekiwania analityków, którzy prognozowali wzrost o 4,1%.
Walmart oświadczył, że zysk netto wzrósł o 6,6% w pierwszej połowie roku fiskalnego w porównaniu z sześciomiesięcznym okresem ubiegłego roku. Przychód za pierwszą połowę roku osiągnął 313,9 miliarda dolarów.
Czytaj też: Walmart stawia na roboty magazynowe. Zastąpią pracowników?
Sprzedaż online pozostaje jednym z najszybciej rozwijających się obszarów działalności Walmartu. Wzrosła ona około czterokrotnie szybciej niż porównywalna sprzedaż w sklepach stacjonarnych w tym samym okresie.
Podobają nam się trendy, które obserwujemy w e-commerce. Klienci coraz bardziej polegają na naszej wygodzie i częściej odwiedzają naszą aplikację oraz strony internetowe. Robią u nas zakupy we wszystkich kanałach – w sklepach, klubach Sam’s Club, i napędzają e-commerce – powiedział John David Rainey, dyrektor finansowy, podczas rozmowy telefonicznej.
Walmart planuje dalszy wzrost sprzedaży online
Tygodniowa liczba aktywnych użytkowników cyfrowych wzrosła o 20% w tym kwartale. Walmart planuje również dalszy wzrost sprzedaży online. Detalista planuje „zagęszczenie asortymentu na pierwszym etapie, maksymalne zwiększenie efektywności w środkowym etapie, a następnie skrócenie ostatniego etapu”.
A nasze lokalizacje sklepów, ponad 4700 lokalizacji, oprócz centrów realizacji zamówień, pozwalają nam to osiągnąć – powiedział dyrektor generalny Doug McMillon.
Czytaj też: Sztuczna inteligencja bankierem centralnym? Długo, długo nie!
Jak informuje portal Digital Commerce 360, po udanym kwartale Walmart ogłosił podniesienie prognoz na pozostałą część roku fiskalnego. Nowa wytyczna ma „odzwierciedlać pozytywne wyniki drugiego kwartału, pewność w ciągłym momencie rozwoju biznesu i trwałą reakcję klientów na jego propozycję wartości”. Detalista zwiększył swoją prognozę dla skonsolidowanego przychodu netto, prognozując wzrost o 4,0-4,5% w ciągu całego roku, w porównaniu do 3,5% na koniec pierwszego kwartału w maju. Walmart podniósł również oczekiwania dotyczące skonsolidowanego zysku operacyjnego, z przedziału 4,0%-4,5% na 7,0%-7,5%.
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze