
Siemens Mobility odniósł kolejny sukces w przetargu na nowe pociągi dla austriackich kolei federalnych ÖBB. Firma wygrała konkurs na ramową umowę dotyczącą dostarczenia aż 540 jednopiętrowych jednostek elektrycznych. Nowe jednostki zostaną opracowane na bazie platformy Mireo.
Siemens dostarczy nowe pociągi dla ÖBB
Informacje na temat przetargu zostały ujawnione przez ÖBB i Siemensa na ich stronach internetowych. Jak informuje portal Zdopravy, w przeciwieństwie do wielu innych kontraktów dotyczących nowych pociągów, wiadomość ta jest dość oszczędna. Wiadomo jednak, że wartość zamówienia przekracza 5 miliardów euro, jednakże kolej niekoniecznie musi wykorzystać pełny zakres umowy. Siemens podał, że nowe pociągi powstaną w oparciu o platformę Mireo.
Dzięki kolejnym innowacjom, redukcji zużycia energii i zwiększeniu komfortu dla pasażerów, te nowe pociągi pomogą uczynić lokalny i regionalny transport kolejowy jeszcze bardziej atrakcyjnym niż dotychczas – powiedział dyrektor Siemens Mobility, Michael Peter.
Czytaj też: Siemens dostarczy lokomotywy Vectron belgijskiemu Medway
W komunikacie prasowym ÖBB podano, że jednostki zostaną przeznaczone również do transportu długodystansowego, a oczekuje się, że wejdą do użytku w 2028 roku.
Austriackie koleje kontynuują szeroką modernizację pojazdów, niedawno wprowadzając jednostki Siemens Desiro ML do Tyrolu. Siemens ma największy udział w nowych zamówieniach, dostarczając nie tylko zestawy railJet, ale także jednostki CityJet.
BIG news from Austria! Austrian Federal Railways @unsereOEBB has awarded us to deliver up to 540 Mireo single-deck electric multiple-unit trains. Packed with innovations for an optimal #passengerexperience, the trains stand out for their eco-friendliness.#TransformTheEveryDay
— Siemens Mobility (@SiemensMobility) August 31, 2023
Siemens inwestuje w Vectrony
Siemens Mobility planuje znacznie rozbudować swój zakład produkcyjny lokomotyw Vectron w Monachium. Producent tłumaczy, że jest to reakcja na wysoki popyt i napływ nowych zamówień. Zakład w dzielnicy Allach w Monachium zostanie rozbudowany z 50 do 80 tysięcy metrów kwadratowych, a produkcja wzrośnie do nawet 300 lokomotyw rocznie. Jak informuje portal Zdopravy, firma liczy na to, że inwestycja pozwoli również na zwiększenie efektywności produkcji.
Czytaj też: Norweska technologia jest kluczem do przyjaznej dla klimatu Polski!
Fabryka Siemens Mobility jest już teraz jednym z najnowocześniejszych zakładów w Europie, wykorzystującym najnowsze dostępne technologie, w tym roboty spawalnicze z laserem czy wirtualną rzeczywistość. Dzięki kolejnym inwestycjom, będziemy w stanie zaspokajać rosnące zapotrzebowanie na lokomotywy w Europie – wyjaśnił szef pojazdów szynowych Siemens Mobility, Albrecht Neumann.
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz