PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Siemens wygrał gigantyczny kontrakt na nowe pociągi S-Bahn

Nowe składy mają rozwiązać problemy taborowe S-Bahn w bawarskiej metropolii

Siemens zdobył ogromny kontrakt o wartości miliarda euro na nowe pociągi dla monachijskiej sieci S-Bahn. Nowe składy zapewnią znacznie większą pojemność niż obecnie używane pojazdy.

Siemens zdobył kontrakt na nowe pociągi dla S-Bahn

Siemens Mobility otrzymał ogromny kontrakt na nowe pociągi dla sieci miejskich pociągów S-Bahn w Monachium. Wartość zamówienia na 90 nowych składów wynosi około miliarda euro, a dodatkowo zawiera opcję na dostarczenie kolejnych dziewięćdziesięciu składów. Informacje o sukcesie Siemensa przekazał pierwszy dziennik „Münchner Merkur„. Oficjalne ogłoszenie zwycięzcy i podpisanie całego kontraktu planowane jest jednak na początek sierpnia.

Czytaj też: Siemens inwestuje w Vectrony. Mocno rozbuduje niemiecki zakład

Jak informuje portal Zdopravy, Siemens został ogłoszony zwycięzcą już w styczniu, ale zamówienie zostało zakwestionowane przez firmę Alstom. Według informacji medialnych, Alstom zaoferował tańsze pojazdy, ale wyższą cenę za ich utrzymanie. Spór został rozstrzygnięty przez Izbę Gospodarczą, która potwierdziła zwycięstwo Siemensa. Do Monachium będą teraz kierowane jednostki o nazwie roboczej XXL S-Bahn. Będą one miały większą pojemność i długość aż 200 metrów.

S-Bahn München

Problemy Deutsche Bahn na S-Bahn

Nowe składy mają rozwiązać problemy taborowe S-Bahn w bawarskiej metropolii. Obecnie używane pociągi zostały wyprodukowane na początku lat 90. ubiegłego wieku, a jako zastępstwo dla pojazdów przewoźnik musiał przywrócić do użytku jeszcze starsze zestawy serii 420. Sama sieć S-Bahn rozpoczęła działalność w 1972 roku i wraz z metrem jest podstawą systemu publicznego transportu zbiorowego w Monachium. System został stworzony przez połączenie podmiejskich kolei z zachodniej części miasta z tymi na wschodzie, poprzez budowę tunelu pod centrum miasta od stacji Hauptbahnhof do Ostbahnhof.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Jak informuje portal Zdopravy, nowe zestawy powinny zostać wyprodukowane w Nadrenii Północnej-Westfalii, w fabryce w Krefeld. Zostaną one w pełni przystosowane do możliwości przejścia przez cały skład, a ich pojemność będzie co najmniej o 12 procent większa niż w obecnych jednostkach. Początkowe plany zakładały termin dostawy do końca 2026 roku, ale bardzo prawdopodobne, że nastąpi to później. Pociągi zakupuje bezpośrednio Bawaria i wynajmie je spółce Deutsche Bahn. W Monachium istnieje łącznie osiem linii S-Bahn, które codziennie przewożą nieco mniej niż milion pasażerów.

Koleje Czeskie stawiają na Siemensy, ale kupią używane

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button