Koleje Czeskie planują zakupić używane pociągi Siemens Desiro i wprowadzić je do obsługi w regionie miasta Šluknov. Informacje potwierdził zastępca dyrektora generalnego i członek zarządu ČD, Jiří Ješeta.
Koleje Czeskie kupią pociągi Siemens Desiro
Powodem zakupu jest zbliżająca się nowa umowa na obsługę pociągów w regionie miasta Šluknov, w kraju usteckim. Koleje Czeskie mają już doświadczenie z tego typu jednostkami, eksploatując pociągi Siemens Desiro we współpracy z DB Regio. Przewoźnik nadal liczy na tę współpracę, ale planuje zakup jeszcze większej liczby jednostek. Umowa na eksploatację ma rozpocząć się w grudniu.
Przygotowujemy przejęcie sześciu jednostek. Negocjacje są bardzo zaawansowane, kupujemy je bezpośrednio od właściciela – potwierdził Jiří Ješeta, zastępca dyrektora generalnego i członek zarządu ČD.
Radni kraju usteckiego zdecydowali w tym tygodniu, że będą negocjować umowę tylko z ČD. Radni uznali, że oferta Kolei Czeskich jest lepsza od ofert przewoźników Die Länderbahn, Arriva i Leo Express. Nie pozostawiło to miejsca na dalsze negocjacje z innymi przewoźnikami w sprawie ewentualnego rabatu.
Ponieważ na przygotowanie całego zamówienia pozostało niewiele czasu, Zarząd Regionu wziął pod uwagę aspekt czasowy i zdecydował się na negocjacje z oferentem, który złożył najkorzystniejszą finansowo ofertę, a zarazem najbardziej zgodną z wymaganiami Regionu. Ważną zaletą ČD jest na przykład to, że pojazdy są bezpośrednio własnością firmy – powiedziała Magdalena Fraňková, rzecznik prasowy regionu.
Czytaj też: PESA rozpoczęła testy nowych pociągów dla Kolei Czeskich
Najlepsza przedstawiona oferta
Umowa z przewoźnikiem na obsługę pociągów w regionie ma obowiązywać przez dziesięć lat z możliwością skrócenia jej do ośmiu lat. Kolejne zamówienie regionu ma dotyczyć pociągów elektrycznych, na które region przygotowuje już przetarg nieograniczony. Niedawno region zakontraktował również obsługę pociągów w regionie pasma górskiego Czeskie Średniogórze (České středohoří), gdzie sukces również odniosły Koleje Czeskie.
ČD zaoferowało w przetargu cenę 195,92 koron (36,87 zł) za kilometr. Region domagał się nie tylko obsługi kolejowej w regionie Šluknov, ale także obsługi połączenia międzynarodowego z Děčína do Rumburka przez Bad Schandau oraz linii z Děčína do Rumburka przez Jedlovą. Roczny zasięg działania to 930 tysięcy kilometrów.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Znajdziesz nas w Google News