Airbus otworzył nowy hangar w swoim zakładzie w Hamburgu. Obiekt o powierzchni 9 600 metrów kwadratowych będzie służyć do instalacji i składania wszystkich elementów tylnej części kadłubów samolotów A321XLR, które są wytwarzane w tej samej fabryce.
Airbus otwiera nowy hangar dla samolotów w Hamburgu
Montaż zostanie przeprowadzony na zautomatyzowanej linii składającej się z ośmiu stanowisk roboczych. Przed przeniesieniem fragmentów kadłuba na linię końcowego montażu, wszystkie zostaną dokładnie przetestowane po zainstalowaniu systemów. Jak informuje portal Zdopravy, producent dąży do osiągnięcia celu produkcji 75 samolotów z rodziny A320 każdego miesiąca już w 2026 roku.
Moin moin! Exciting news for our Hamburg team 🇩🇪 as the site opens a new facility ready to equip up to 8 #A321XLR fuselages simultaneously, joining our global ramp-up effort! ✈️
Built and designed with the latest sustainability standards at the heart, this new automated… pic.twitter.com/CC3OxnoHiJ
— Airbus (@Airbus) August 31, 2023
Airbus wyposażył nowy hangar w Hamburgu w zaawansowane technologie operacyjne i produkcyjne, takie jak zautomatyzowana logistyka, w pełni cyfrowe systemy oraz stanowiska testowe. Jego budowa została zaplanowana po wnikliwej konsultacji z pracownikami, aby proces produkcji mógł być jak najbardziej zoptymalizowany. Na dachu hangaru znajduje się system fotowoltaiczny o powierzchni 3000 metrów kwadratowych, który dostarcza budynkowi energię elektryczną, a nadwyżki są wykorzystywane do zasilania terenu.
Airbus opens new #A321XLR ✈️ equipment installation hangar in Hamburg. 🇩🇪 Read more here: https://t.co/G6J699l7PQ pic.twitter.com/1zlKLs5eda
— Airbus Newsroom (@AirbusPRESS) August 30, 2023
Dużo zamówień na nowego Airbusa
Airbus obecnie posiada niemal 570 zamówień na samolot A321XLR od 27 klientów z całego świata. Planuje się wprowadzenie tego modelu do użytku w drugim kwartale przyszłego roku.
Czytaj też: Airbusy wciąż popularne. Węgierskie linie zamawiają kolejne A321neo
Producent, który zadebiutował z nowym samolotem w czerwcu zeszłego roku, przeprowadził już setki godzin lotów testowych. Jego nowy wąski samolot będzie miał najdłuższy zasięg lotu w swojej kategorii. Jak informuje portal Zdopravy, Airbus planuje ekspansję na rynku dalekich połączeń między miastami, gdzie wprowadzenie wąskokadłubowych samolotów nie było dotychczas opłacalne. Linie lotnicze poszukują dalekodystansowych maszyn o mniejszej pojemności i niskim zużyciu paliwa.
Czytaj też: Niemcom pali się grunt pod nogami! Tracą konkurencyjność na rzecz Europy Południowej
Według Airbusa, komfort pasażerów nowego samolotu będzie taki sam, jak w szerokokadłubowych maszynach. Zasięg zostanie zwiększony poprzez dodatkowy zbiornik paliwa o pojemności 12 900 litrów i drobne modyfikacje kształtu skrzydeł. W zależności od konfiguracji, samolot będzie mógł przewieźć od 180 do 220 pasażerów.
Znajdziesz nas w Google News