Terminal kolejowy w północnych Włoszech czeka rozbudowa
Według włoskiego Ministerstwa Transportu łączny koszt inwestycji to 75 mln euro
Terminal kolejowy Alessandria Smistamento, położony w północnych Włoszech, 83 kilometry na północ od Genui, zostanie rozbudowany i stanie się kluczowym węzłem intermodalnym w korytarzu TEN-T Ren-Alpy. Jak informuje portal RailFreight, planowana modernizacja umożliwi obsługę 750-metrowych pociągów w celu zwiększenia intermodalności między Włochami a Francją.
Terminal kolejowy w północnych Włoszech zostanie rozbudowany
Terminal Alessandria Smistamento w północnych Włoszech może pełnić funkcję suchego portu dla ładunków przybywających do portu w Genui. Według oczekiwań wolumeny w porcie wzrosną wraz z otwarciem szybkiej kolei Genua-Tortona (znanej też jako Terzo Valico). Jak informuje portal RailFreight, nowa linia będzie również połączona z Alessandrią, a tym samym z terminalem, co może zapewnić dodatkową przepustowość na trasie.
Według włoskiego Ministerstwa Transportu łączny koszt inwestycji to 75 mln euro. 7,5 mln euro pochodzić będzie z włoskiej ustawy budżetowej, a kolejne 15 mln euro z tak zwanego projektu wspólnego, rozpoczętego w 2016 roku w celu rozwoju obszaru Piemontu.
Il piano per lo scalo ferroviario di Alessandria Smistamento consente di progettare in modo ampio e concreto il futuro della logistica del territorio. Un passo avanti atteso da tempo per una radicale crescita dei volumi di container in arrivo dai porti liguri. pic.twitter.com/5d2bJOnQ1x
— Edoardo Rixi (@edorixi) March 20, 2023
Czytaj też: Niemiecki terminal w Duisburgu przejęty. Jest w rękach Włochów
Dwie fazy prac nad projektem rozbudowy
Plan przebudowy terminalu Alessandria Smistamento został przedstawiony przez Calogero Mauceri, specjalnego komisarza projektu Terzo Valico, w czerwcu 2022 roku. Nowy węzeł intermodalny powinien być zatem gotowy na otwarcie Terzo Valico, zaplanowane na początek 2025 roku. Jak informuje portal RailFreight, podpisano już protokół ustaleń, aby oficjalnie rozpocząć projekt.
Protokół ustaleń obejmuje dwie fazy. W pierwszej fazie, która zakończy się w grudniu tego roku, włoski zarządca infrastruktury Rete Ferroviaria Italiana opracuje studium wykonalności. Podczas tego procesu brane będą pod uwagę aspekty finansowe i techniczne, a na koniec powstaje plan zawierający szczegółowe informacje na temat koniecznych prac i ich kosztów. Drugi etap z kolei obejmuje przygotowanie ogólnego planu realizacji nowego węzła intermodalnego. Wzmocnienie obszaru Alessandria Smistamento jest ważnym krokiem w rozwoju zarówno korytarza Ren-Alpy, jak i Korytarza Śródziemnomorskiego.
#Alessandria, al via il progetto per lo sviluppo del masterplan dell’hub intermodale. Firmato alla presenza del ministro @matteosalvinimi anche il piano di fattibilità tecnica ed economica del nuovo terminal Alessandria Smistamentohttps://t.co/XuV2TZAW3f pic.twitter.com/b3hJuEGPg1
— Ministero delle Infrastrutture e dei Trasporti (@mims_gov) March 20, 2023
Czytaj też: Przeczytaj ten artykuł, a zrozumiesz dlaczego Włochy są pogrążone w głębokiej stagnacji
Znajdziesz nas w Google NewsNiemiecki terminal w Duisburgu przejęty. Jest w rękach Włochów
3 Komentarze