Indyjskie linie lotnicze IndiGo wkrótce wprowadzą do eksploatacji pierwszy samolot Boeing 777 w swoich barwach. Jak informuje portal Zdopravy, indyjski przewoźnik wydzierżawił maszynę od Turkish Airlines.
Do IndiGo trafi pierwszy samolot Boeing 777
Nowym nabytkiem IndiGo jest 14-letni samolot Boeing 777 -300ER, który wcześniej służył w liniach AirAustral i Alitalia, a ostatnio latał dla rosyjskiego przewoźnika Azur Air. Maszyna ma aż 531 miejsc, z czego 524 w klasie ekonomicznej. Zastąpi innego Boeinga 777-300ER, którego IndiGo leasinguje od Turkish Airlines od lutego. Ta maszyna nie lata jednak w barwach indyjskiego przewoźnika.
Jak informuje portal Zdopravy, IndiGo obsługuje przede wszystkim loty krajowe, a Boeing 777-300ER jest pierwszym długodystansowym samolotem we flocie przewoźnika. Jednocześnie przewoźnik nie ukrywa swoich planów dotyczących dużej ekspansji zagranicznej. Bezpośredni lot nowym samolotem do Stambułu będzie pierwszym krokiem w ich realizacji. Przewoźnik planuje też wdrożyć Boeinga 777-30ER na nowej trasie z Bombaju do Turcji. Do tej pory do Stambułu samoloty IndiGo musiały latać z międzylądowaniami.
We spy with our eyes something beginning with Tango Charlie! 👀 In February, @TurkishAirlines and @IndiGo6E signed a wet lease agreement to meet the travel demand in India. As a result, this Boeing 777 aircraft is registered as TC-LKD and being painted in IndiGo livery. 💙 pic.twitter.com/cIRzNn1zjD
— Turkish Technic (@TurkishTechnic) March 14, 2023
Czytaj też: Kolejne zamówienie na Boeingi. 737 MAX wzmocnią japońską flotę
Leasing samolotów w Indiach
Brak samolotów zmusił linie lotnicze do szukania innych opcji, aby sprostać wymaganiom operacyjnym. IndiGo leasinguje kilka samolotów Boeing 777 od Turkish Airlines, aby operować na międzynarodowych trasach o dużym zagęszczeniu. Chociaż mokry leasing (leasing samolotu z dodatkowymi usługami i załogą) jest zazwyczaj droższy niż suchy leasing (leasing samolotu bez dodatkowych usług), IndiGo wydaje się nie mieć innej opcji.
Ostatnio nastąpił wzrost popularności leasingu samolotów w Indiach. SpiceJet leasinguje kilka samolotów Boeing 737 MAX od tureckiego przewoźnika Corendon Airlines. Air India również pozyskuje kilka samolotów wąskokadłubowych i szerokokadłubowych w krótkoterminowym leasingu bez załogi, aby zaspokoić zapotrzebowanie. Nawet Go First rozważa leasing samolotów, ponieważ czeka na otrzymanie silników do swojej uziemionej floty.
It's time for the big reveal! IndiGo's first @Boeing 777 leaves the paint shop in Istanbul. The aircraft is leased from @TurkishAirlines to be used on its route between #Delhi and #Istanbul. Photo by: @TurkishTechnic. #avgeek pic.twitter.com/TQpJ6ngePU
— Aero News (@teamaeronews) March 22, 2023
Czytaj też: Czy Indie utracą status nowego ośrodka produkcyjnego? Przenoszenie produkcji i exodus
Znajdziesz nas w Google NewsBoeing wznawia dostawy Dreamlinerów. 787 trafił do Lufthansy