LotniczyTransport

Indyjski przewoźnik wydzierżawia Boeinga 777 od Turków

Indyjski przewoźnik wydzierżawił maszynę od Turkish Airlines

Indyjskie linie lotnicze IndiGo wkrótce wprowadzą do eksploatacji pierwszy samolot Boeing 777 w swoich barwach. Jak informuje portal Zdopravy, indyjski przewoźnik wydzierżawił maszynę od Turkish Airlines.

Do IndiGo trafi pierwszy samolot Boeing 777

Nowym nabytkiem IndiGo jest 14-letni samolot Boeing 777 -300ER, który wcześniej służył w liniach AirAustral i Alitalia, a ostatnio latał dla rosyjskiego przewoźnika Azur Air. Maszyna ma aż 531 miejsc, z czego 524 w klasie ekonomicznej. Zastąpi innego Boeinga 777-300ER, którego IndiGo leasinguje od Turkish Airlines od lutego. Ta maszyna nie lata jednak w barwach indyjskiego przewoźnika.

Jak informuje portal Zdopravy, IndiGo obsługuje przede wszystkim loty krajowe, a Boeing 777-300ER jest pierwszym długodystansowym samolotem we flocie przewoźnika. Jednocześnie przewoźnik nie ukrywa swoich planów dotyczących dużej ekspansji zagranicznej. Bezpośredni lot nowym samolotem do Stambułu będzie pierwszym krokiem w ich realizacji. Przewoźnik planuje też wdrożyć Boeinga 777-30ER na nowej trasie z Bombaju do Turcji. Do tej pory do Stambułu samoloty IndiGo musiały latać z międzylądowaniami.

Czytaj też: Kolejne zamówienie na Boeingi. 737 MAX wzmocnią japońską flotę

Leasing samolotów w Indiach

Brak samolotów zmusił linie lotnicze do szukania innych opcji, aby sprostać wymaganiom operacyjnym. IndiGo leasinguje kilka samolotów Boeing 777 od Turkish Airlines, aby operować na międzynarodowych trasach o dużym zagęszczeniu. Chociaż mokry leasing (leasing samolotu z dodatkowymi usługami i załogą) jest zazwyczaj droższy niż suchy leasing (leasing samolotu bez dodatkowych usług), IndiGo wydaje się nie mieć innej opcji.

Ostatnio nastąpił wzrost popularności leasingu samolotów w Indiach. SpiceJet leasinguje kilka samolotów Boeing 737 MAX od tureckiego przewoźnika Corendon Airlines. Air India również pozyskuje kilka samolotów wąskokadłubowych i szerokokadłubowych w krótkoterminowym leasingu bez załogi, aby zaspokoić zapotrzebowanie. Nawet Go First rozważa leasing samolotów, ponieważ czeka na otrzymanie silników do swojej uziemionej floty.

Czytaj też: Czy Indie utracą status nowego ośrodka produkcyjnego? Przenoszenie produkcji i exodus

Boeing wznawia dostawy Dreamlinerów. 787 trafił do Lufthansy

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button