PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyTransport

Flota ID Logistics zyska ciągnik siodłowy Renault Trucks gamy T E-Tech

ID Logistics chce dekarbonizować swoją flotę w Polsce. Pomóc ma umowa z francuskim producentem Renault Trucks. W jej ramach operator logistyczny zyska elektryczny ciągnik siodłowy. 

ID Logistics chce dekarbonizować flotę w Polsce. Wsparciem umowa z Renault Trucks

Spółka ID Logistics zdecydowała się na zamówienie elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks gamy T E-Tech w przedsprzedaży. Podpisano również list intencyjny, aby wspierać elektromobilność na polskich drogach w strategii długoterminowej.

Zobacz także: Terminal kolejowy w północnych Włoszech czeka rozbudowa

Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska przyznał, że zaangażowanie w rozwój elektromobilności pozwala osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju, a tym samym zaoferować klientom rozwiązania pomagające w osiągnięciu własnych celów sprzedażowych. Aby przyspieszyć ten proces, należy nawiązywać długoterminowe współprace z partnerami, w przypadku ID Logistics mowa o Renault Trucks.

Jak wskazano w komunikacie prasowym, partnerów łączy również podobne podejście do kwestii środowiskowych czy zorientowanie na CSR. Francuski producent utrzymuje, że do 2040 roku zaprzestanie sprzedaży pojazdów, które są napędzane paliwami kopalnymi.

Zobacz także: Korea Południowa wprowadza wsparcie finansowe. Celem ograniczenie kryzysu demograficznego

Dekarbonizacja floty pojazdów gamy średniej i ciężkiej postępuje

Zamówiony pojazd elektryczny na jednym ładowaniu może przejechać do ok. 300 km, przy czym sesja ładowania prądem stałym trwa ok. 2,5 h. Piotr Mroczka, dyrektor ds. transportu ID Logistics Polska powiedział, że podpisanie listu intencyjnego będzie stanowiło początek dekarbonizacji transportu w Polsce, który ma wspierać elektromobilność w kolejnych latach.

Produkcja elektrycznego ciągnika siodłowego Renault planowana jest na koniec 2023 roku we francuskim Bourg-en-Bresse. Renault Truck raportuje, że w 2022 roku w Europie udział rejestracji na rynku pojazdów elektrycznych gamy średniej i ciężkiej wyniósł 24,2%. Ponadto produkcja elektrycznych ciężarówek we francuskim zakładzie przekroczyła symboliczną liczbę 1000.

Niedawno głośno było o przejęciu polskiego przedsiębiorstwa Spedimex (Więcej: Przejęcie na polskim rynku logistycznym. Francuski operator umacnia pozycję w Polsce). Transakcja ma pozwolić na wspólne wyznaczenie strategicznych celów na polskim rynku w obliczu dynamicznie rozwijającego się sektora TSL.

Polska spółka rozwija platformę optymalizującą procesy w globalnym łańcuchu dostaw

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button