Walmart będzie czerpał większe zyski z usług sprzedaży reklam
Sprzedawcy detaliczni intensywnie pracują nad przyciągnięciem dużych reklamodawców
Dyrektor finansowy Walmart przekazał, że przyszłe zyski firmy będą w większej części pochodzić z usług sprzedaży reklam na Walmart.com. Zyski będą również pochodzić z opłat, które gigant pobiera od kupców korzystających z jego rynku internetowego i usług dostawczych.
Walmart zyska na usługach ze sprzedaży reklam
John David Rainey, dyrektor finansowy Walmart przekazał, że przyszłe zyski firmy nie będą pochodzić w większości ze sprzedaży detalicznej. Zamiast tego główne zyski będą stanowić usługi ze sprzedaży reklam na platformie internetowej giganta e-commerce.
Obecnie zdecydowana większość naszych ogólnych zysków przypada na sklepy stacjonarne w USA. Za pięć lat będziemy znacznie mniej zależni od sprzedaży detalicznej jako strumienia dochodów – wskazał Rainey.
Opłaty, które Walmart pobiera od zewnętrznych sprzedawców na Walmart.com oraz fundusze, które reklamodawcy wydają za pośrednictwem rozwijającego się detalicznego biznesu medialnego Walmart, stanowią wyższą marżę i z czasem zmienią skład rachunku zysków i strat Walmart.
Sprzedawcy detaliczni, od Amazon, Target i Walmart, po sklepy spożywcze, takie jak Tesco, intensywnie pracują nad przyciągnięciem dużych reklamodawców do swoich witryn internetowych. Ostatnio Amazon ujawnił 11,6 miliarda dolarów przychodów z działalności reklamowej w czwartym kwartale.
$WMT Walmart Q4 FY23 (ending January):
• Revenue +7% Y/Y to $164B (5.46B beat).
• Non-GAAP EPS $1.71 ($0.20 beat).• Walmart U.S. comp sales +8%.
• E-commerce +17% Y/Y.
• Sam's Club comp sales +12%.FY24 Guidance: Net sales +3% Y/Y fx neutral. pic.twitter.com/lSuA1SH2Tx
— App Economy Insights (@EconomyApp) February 21, 2023
Czytaj też: Automatyzacja dostaw ostatniej mili jest konieczna dla całego łańcucha dostaw
Walmart daje możliwość wykorzystywania danych o kupujących
Jak powiedział Rainey, inwestycje technologiczne Walmart, takie jak rynek dla sprzedawców internetowych oraz „szybko rozwijająca się platforma reklamowa”, oznaczają dla sprzedawców bardziej efektywną sprzedaż. Co ważniejsze z punktu widzenia sprzedawcy, Walmart otrzymuje większą część z całkowitej sprzedaży, gdy zakupy są napędzane przez platformę reklamową Connect i korzystają z usług realizacji zamówień Walmart.
Przemianowany na Walmart Connect w 2021 roku, detaliczny biznes medialny Walmart oferuje markom przestrzeń reklamową w swoich amerykańskich sklepach i pozwala na wykorzystanie swoich danych o kupujących, aby reklamy były bardziej skuteczne, nawet na stronach internetowych i aplikacjach, których Walmart nie jest właścicielem. Od tego czasu firma szybko się rozwija, a jej sprzedaż wzrosła o prawie 30% do 2,7 miliarda dolarów w roku fiskalnym zakończonym 31 stycznia. W czwartym kwartale sprzedaż reklam wzrosła o 41% rok do roku.
Czytaj też: Kradzieże sklepowe w USA są coraz większym problemem. Walmart może zacząć zamykać sklepy
Holenderska firma wdraża inteligentną maszynę redukującą rozmiary opakowań
2 Komentarze